אייכלר ליעקב אשר

"לא להפוך את השוטרים במחסומים לשופטים"

במהלך דיון בוועדת החוקה, הופתע חבר הכנסת ישראל אייכלר לגלות, כי לשוטרים יינתן להפעיל שיקול דעת, האם מי שמולם דובר אמת, "זו שערוריה שהופכים שוטרים גם לשופטים" (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ישראל אייכלר (צילום: Hadas Parush/Flash 90)

ח"כ ישראל אייכלר פנה הערב (חמישי), לחברו לסיעה יו"ר וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, שינסח את התקנות בצורה ש"לא תהפוך את השוטרים במחסומים לשופטים".

אייכלר הביע את דרישתו, שצריך לנסח את התקנות באופן ברור וחד משמעי, שאין לשוטר סמכות לעכב אזרח הטוען כי הוא בדרך לעבודה, לבית מרקחת, לרכוש מזון, לברית או הפגנה.

במהלך הדיון בוועדה התברר, כי בעוד המשפטנים סבורים שהשוטר חייב לאפשר מעבר ליעד מאושר, אלא אם יוכח אחרת, הרי שלדברי טענת המשטרה בדיון, האזרח יוכל לעבור רק אחרי שהשוטר השתכנע באמינות דבריו של האזרח.

אייכלר זעם על כך ואמר: "זו שערורייה שהופכים את השוטרים גם לשופטים. אין לכך שום סמכות חוקית. יש לקבוע כי כל אזרח נאמן לטעון את דבריו ולעבור, אלא אם כן יוכח אחרת".

"אם לא תתקבל פרשנות זו", הוסיף אייכלר ואמר ליעקב אשר: "אבקשך שלא לאשרר את תקנות הסגר. אחרת נראה כאן מראות איומים של התעללות שוטרים באזרחים, כפי שנראו בסגר הקודם שמנעו מאנשים לעבור בדרך לטיפול רפואי ואף חמור מכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר