אאא

בפרוס עלינו השנה החדשה אני מרגיש צורך לומר "תודה".

"תודה" למערכת "כיכר השבת" שהייתה במה נהדרת ומכובדת לרעיונות החסידיים במשך השנה כולה.

במסגרת זו נאחל לכל הקוראים והמגיבים היקרים, ולכל בית ישראל "שנה טובה ומתוקה" בטוב הנראה והנגלה, "תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה". "שנת אורה שנת ברכה שנת גאולה".

------

תמיד ידענו ש"ראש השנה" הוא "יום הדין",

בא בעל התניא ומלמד שהדין בראש השנה זה רק הצד הטפל והחיצוני של ראש השנה.

אז מהי מהותו של ראש השנה?

מבאר בעל התניא:

הקב"ה ברא עולם, מלשון העלם והסתר. כמה העלמות וצמצומים הקב"ה עשה כדי שהעולם התחתון יהיה במתכונתו הנוכחית.

ולמה עשה ה' כל זאת?

כדי לברוא אדם שימליך את הקב"ה, ואי אפשר לה להמלכה להיות, אם לא ע"י שהאדם יקיים מצות בוראו.

ובכן, אם מתברר שבמשך השנה האדם חטא כמה פעמים, הרי הוא מורד במלכותו יתברך.

הרי שנחסרה הסיבה האמיתית לקיומו, ובהעדר הסיבה נשאלת השאלה:

למה עוד שנה? למה יתן הקב"ה שנה טובה ומתוקה לאדם שנכשל?

בשביל זה נתן לנו הקב"ה ראש השנה, האדם מריע ותוקע, האדם ממליך את הקב"ה ומחליט לשוב אליו ולעבדו בלב שלם ובקיום מצוותיו, האדם מקבל החלטות טובות ובוחן היכן הוא יכול להשתפר (שופר), הוא מריע (תרועה לשון שבירה) את היצר הרע.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

הקב"ה מלך ואב רחמן, זוכר כי עפר אנחנו, אז אמנם נכשלנו אבל בכל זאת בני אדם הננו, והנה קיבלנו עלינו מלכותו, ועל כן הקב"ה קוצב שנה חדשה לעולם.

אז אמנם יש דין, הקב"ה עושה חשבון אם המפעל שברא מספק את הסחורה לשמה הוא נברא, אך זה פועל יוצא ממהות הענין לשמו נברא העולם "המלכת הקב"ה למלך על כל הארץ".

בספר "גאון וחסיד" מובא בשמו של הרה"ג ר' זלמן לייב אסטולין כך:
יהודי עומד בתפילת מנחה ערב ראש השנה, חמש דקות לפני השקיעה, אוטוטו מסתיימת לה שנה והוא מתפלל "ברך עלינו את השנה הזאת"... אכן חמש דקות של יהודי גם הם חלק משנה זו, גם הם חשובים מאוד בשביל להתפלל ולקוות לברכת ה'.

יה"ר שנזכה שמשיח יבוא עוד בשנה זו תש"פ ת'הא ש'נת פ'דותינו, ובמילא נזכה ששנת תשפ"א תתחיל בסימן "מאשפת (תשפ"א) ירים אביון" ות'היה ש'נת פ'לאות א'ראנו בגאולה האמיתית והשלימה.