'המבדיל' • תכנית חג

ראיון והבדלה: הצצה אל מאחורי הקלעים במוסיקה היהודית

לכבוד חג הסוכות, 'המבדיל', השבוע יעסוק במוסיקה החסידית • באולפן יתארח נתנאל לייפר, עורך המוסיקה ב'כיכר', לשיחה מיוחדת על מאחורי הקלעים של המדור המשפיע ביותר (סוכות)

לייפר עם שטוב (צילום: אולפן כיכר)

לכבוד חג הסוכות - חג השמחה, מתארח בתכנית נתנאל לייפר - 'המבקר', מי שאמון על מדור המוסיקה ב'כיכר השבת', לשיחה פתוחה וראשונית בסוגה, על מאחורי הקלעים של המדור החשוב ביותר של המוזיקה בציבור החרדי.

"בכל שבוע נשלחים אלי עשרות שירים חדשים", אומר לייפר, "ואנשים צריכים לדעת שלא כל מה שהם חושבים שהוא שיר שצריך להתפרסם - הוא באמת כך".

לייפר קובל על תעשיית הקאברים, ולדעתו קאבר שאיננו מביא איתו חידוש, לא ראוי לעלות אל המדור. "הרבה פעמים זמר מנסה לקפוץ על העגלה, הוא רואה ששיר מסוים תפס, אז בא נוציא לו קאבר ונהיה גם אנחנו על הגל".

"ישנם גם את אלו ששולחים איזה שיר חדש באמצע הלילה, ודחוף להם נורא שיעלה עכשיו, הרגע. השיר לא סובל דיחוי, ובכן, כל דבר סובל דיחוי, ותמיד אפשר לשלוח בבוקר", הוא אומר בחיוך.

אם תשאלו את עצמכם, האם אתם חייבים אמרגן או יחצ"ן כדי שהשיר שלכם יכנס אל המדור, התשובה היא כמובן - לא! כל אדם יכול לשלוח את היצירות אותן הוציא, וכשהשיר עומד בסטנדרטים - הוא יכנס פנימה.

מתי כותבים ביקורת על סינגל שיצא, וכיצד הופכים את הביקורת למשהו אנושי ולא פוגע? מה הקריטריונים כדי להגיע לתכנית המבקר? מה מוגדר כשיר חסידי?

שאלות רבות מקבלות תשובה בראיון הפתוח, תוך כדי נגינה משותפת על היוקלילי ועל הגיטרה.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר