'לא ידעו מה לעשות'

בערב החג: רוב בחורי הישיבה התגלו כנשאים

על אף שישיבת איתרי בירושלים שמרה באדיקות על כל הכללים, חולה קורונה שכנראה הסתנן אליה הדביק את רוב התלמידים. ברגע האחרון, הישיבה חולקה לשלושה מניינים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תלמידי איתרי, ברחבת הישיבה (ארכיון כיכר השבת)

פרסום ראשון: בערב ראש השנה, רגעים ספורים לפני התקדש החג, חזרו התשובות מבדיקות הקורונה שערכו בחורי ישיבת איתרי, והתגלה כי רוב הבחורים חיוביים לנגיף. בשל כך, ברגע האחרון חולקו מנייני התפילות.

ישיבת איתרי התחילה כידוע את 'זמן אלול' בקפסולות, עם שמירה אדוקה שאף קפסולה לא תתערב עם הקפסולה השנייה, עד לאיחודם בחלוף הזמן שנדרש כדי לוודא שכולם בריאים.

אך לאחרונה חלה התפתחות מפתיעה, כפי שאחד מבחורי הישיבה מספר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "אצל כמה בחורים ניכרו תסמינים, דוגמת חום, שלשול, הקאות ובעיות בחושי הטעם והריח, ולא לאט הבנו שיש כאן בעיה".


"לא ברור לאף אחד מאיפה הכל התחיל, ומי הכניס את הנגיף לישיבה", הוא מוסיף. "מה שכן ברור, זה שאחד ה'משיבים' נדבק ראשון בנגיף".

כאמור בעקבות כך הנהלת הישיבה החליטה לא ליטול סיכונים מיותרים, והזמינה בדיקות קורונה לכל בחורי הישיבה, ובערב ראש השנה הגיעו התוצאות, שלימדו שרוב מוחץ של התלמידים כבר נדבק.

ראש הישיבה הגר"א עוזר והמשגיח הרב שפיצר

"אלא שכל זה קרה לאחר שאנשי צוות הישיבה, עם המשפחות שלהם, כבר הגיעו לראש השנה: "היה בלבול", מתאר תלמיד, "תחילה אף אחד לא ידע מה לעשות ומה צריך לעשות, כי לא היו 'בעלי תפילות' וכל מה שצריך בשביל עוד מניינים, במיוחד שהכל קרה ברגע האחרון".

"מה שלבסוף הוחלט, זה לא ליטול סיכון וכן לנסות ולארגן שלושה מניינים; אחד - לצוות של הישיבה, השני - למשפחות האברכים הגרים במקוםף והשלישי - לבחורי הישיבה, עם אחד ה'משיבים', שנדבק גם הוא בנגיף".

הבחור מסכם ואומר: "בסופו של דבר הייתה לנו חוויה לא רגילה. אז לא היו לנו חזנים הבקיאים בנוסח, אבל הרגשנו אחדות מופלאה. בינתיים לא ברור מה יהיה אחרי יום הכיפורים, והאם ישחררו את כל התלמידים לבתיהם".

ראש הישיבה הישיש הגר"ש פישר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר