סאגה, ערב היום הקדוש

לקראת יום הכיפורים: האם גברים יוכלו לטבול במקוואות?

במשרד הבריאות טענו, במענה לפניית 'כיכר', כי מקוואות הגברים -פתוחים, אך כעבור זמן קצר טען היועמ"ש של משרד הבריאות, כי אסור לגברים לטבול במקווה. ומי ניצל את הסאגה הגדולה? (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מקווה נעול (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

ערב יום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעם היהודי, נראה כי ספק אם רבבות יהודים יוכלו לקיים את המנהג המסורתי ולטבול במקווה טהרה לקראת היום, וזאת בשל בלבול נוראי השורר במשרד הבריאות באשר להנחיות בעניין טבילה במקווה, בסגר.

במשרד הבריאות, שם אישרו בתחילה באמצעות הדובר אבי בלומנטל, במענה לפניית 'כיכר השבת' בעקבות סגירת המקווה בפתח תקווה - כי מקוואות הגברים נותרו פתוחים בסגר הנוכחי, שינו את גרסתם כעבור זמן קצר וטענו כי אסור לגברים לטבול במקווה.

המקווה שנסגר בפתח תקווה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

יודגש כי עד לשעה זו לא ניתנה התייחסות ברורה - האם תותר טבילה במקווה לגברים בערב יום הכיפורים, ונמסר כי נבדק האם ניתן להחריג את המקוואות.

בשאילתה חוזרת שהוגשה על-ידי 'כיכר השבת', למשרד הבריאות, השיב אבי בלומנטל בשם היועמ"ש כי על פי חוק אסור לגברים לטבול במקווה בגלל הסגר, אך לא ברור על איזה חוק מדובר, שכן בהנחיות הרשמיות של משרד הבריאות, הדבר לא נאסר.

מוקדם יותר היום (שני), פורסמה ידיעה ב'כיכר השבת', על כך שראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, סגר את "מקווה בעש"ט" בשכונת גני הדר בעיר ועורר את זעמם של התושבים החרדים.

התשובה של משרד הבריאות התכתבה עם ההוראות של הסגר, בהן לא מוזכר הוראה האוסרת טבילה במקווה גברים. ברם, לאחר פרסום הידיעה, החליט היועמ"ש של המשרד כי לגברים אסור ללכת למקווה.

הודעת מוקד משרד הבריאות המאשרת טבילה במקוואות

לשאלת 'כיכר השבת', היכן זה מצוין בחוק, ניתנה תשובה ערפילית של "מקומות הפתוחים לציבור", שזה לדבריהם כולל גם מקוואות, מלבד מקוואות נשים - שהוחרגו.

רבנים, אישי ציבור ועסקנים מבהירים ל'כיכר השבת' כי "אין שום סיבה הגיונית שהמקוואות לא יפעלו על פי מתווה מיוחד, בדיוק כפי שהיה בגל הראשון, שאז פעלו המקוואות, אז אין שום סיבה שגם עכשיו לא יפעלו".

"אלא אם כן", הם מוסיפים, "רוצים להבעיר את השטח לחינם, כולם יודעים ששום יהודי לא יוותר על טבילה בערב יום הכיפורים ויש על הנושא הזה קונצנזוס".

במשרד הבריאות אומרים בתגובה לפניית 'כיכר השבת' כי "אנו בודקים כעת מה תהיינה ההנחיות לגבי ערב יום כיפור ואנחנו פועלים כדי להחריג זאת".

בנתיים, ראש העיר רמי גרינברג ניצל את הבלבול של משרד הבריאות והאשים בקבוצת וואטסאפ בעיר "פוליטיקאים קטנים" שלדבריו "בוחשים ויוצרים כתבות לא נכנות בלשון המעטה תוך הטעיית הציבור והפגיעה בבריאותו".

"לא מתרגשים. ממשיך לדאוג לבריאות הציבור", הכריז ראש העיר בפאתוס, אך כאמור לעיל, כל הדיווח כפי שהובא ב'כיכר השבת' - מדויק, בניגוד לטענות ראש העיר - והבלבול היחיד שקיים הוא במשרד הבריאות.

ההודעה של רמי גרינברג
ההתכתבות עם בלומנטל שהפיץ רמי גרינברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר