הסתה חמורה

הח"כית נגד החסידים: 'טרוריסטים ביולוגיים'

יוליה מלינובסקי, חברת כנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו, תוקפת בחריפות רבה את חסידי ברסלב שלא הצליחו להגיע עד לאומן, ונשארו תקועים בימי ראש השנה בבלארוס (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

"טרוריסטים ביולוגיים" - כך, בדברי הסתה חמורים אלו, כינתה חברת כנסת מכהנת את חסידי ברסלב החוזרים בימים אלו מבלארוס, שם נתקעו בדרכם לאומן, בעקבות סגירת הגבולות באוקראינה.

הרקע: ראיון של חיים וייצהנדלר, דובר חסידי ברסלב השוהים בבלארוס, שאמר ל'זמן ישראל', במענה לשאלה האם החסידים ישמרו על הבידוד כפי הנדרש לחוזרים מחו"ל: "בעקבות הכעס והמרמור של החסידים, האמון של הציבור במשרד הבריאות הוא לא בגדר פיגוע, אלא בגדר נשרף. כולנו רואים את האכיפה הסלקטיבית של הרשויות את הנחיות הסגר".

"בעוד יש חגיגות המוניות בתל אביב, מונעים מאיתנו את תפילת ראש השנה, שהיא החשובה ביותר מבין כל התפילות. על מקבלי ההחלטות לשים לב לזה, להתייחס לזה ולקחת את זה בשיא הרצינות כדי להחזיר את האמון בין הצדדים".

הוא הוסיף, "אנחנו לא מודאגים מכך שנדבקנו בקורונה, כי המציאות מוכיחה אחרת. שבועיים ויותר היינו שם מעורבבים אחד עם השני כמעט 2,500 איש, אף אחד לא חלה".

בנוגע לביקורת שנשמעה לגבי הלכלוך שנשאר במקום שהייתם של החסידים בגבול בלארוס ואוקראינה השיב לנו וייצהנלדר: "להגיד שהשארנו לכלוך זה ציניות ואכזריות. אני יודע שהביקורת מגיעה רק מישראל, כי בבלארוס לא שמענו כלום. המקומיים רק הציעו לנו להישאר ורצו לעזור לנו".

בתגובה צייצה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: "במשך שבועיים הייתם שם ללא תנאים מה ציפו מכם? שלא תגיעו לשם מלכתחילה! חוסר האחריות של דובר החסידים שאומר שהם לא מודאגים שנדבקו בקורונה פשוט זועק לשמיים- מדובר בלא פחות מטרוריסטים ביולוגיים שחוזרים לכאן ויסכנו את כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר