הטייקון הסתבך

סין: כינה את הנשיא "ליצן" ונכלא ל-18 שנה

מיליארדר סיני המקורב למפלגת השלטון, ביקר את התנהלות הנשיא בעת משבר הקורונה • אחרי שנעלם, פרסמו היום בסין את העונש שנגזר עליו: קנס עתק ושנים ארוכות בכלא (בעולם)

שי ג'ינפינג (צילום: שאטרסטוק)

מיליארדר סיני בשם רן ז'יקיאנג, הנחשב למקורב למפלגת השלטון הקומוניסטית, פרסם מאמר ביקורת על התנהלות ראשי המפלגה במשבר הקורונה ונענש בחומרה.

בין היתר, כינה את הנשיא שי ג'ינפינג "ליצן" וכתב כי "לא ראיתי קיסר שעומד שם ומציג את 'בגדיו החדשים', אלא ליצן שפשט את בגדיו ומתעקש להמשיך ולהיות קיסר". עוד כתב שבהנהגה יושבים "ליצנים צמאים לכוח".

את המאמר פרסם אחרי שנשיא סין נאם מול 170,000 פקידים ברחבי הארץ בכנס וידאו המוני שנערך סביב נושא מניעת המגפה.

הוא האשים את המפלגה הקומוניסטית בכך שהיא מציבה את האינטרסים שלה מעל לביטחון העם הסיני, ועסוקה בלהבטיח את שלטונה.

"ללא תקשורת שמייצגת את האינטרסים של העם על ידי פרסום העובדות בפועל, חיי העם נפגעים הן על ידי הנגיף והן מהמחלה הגדולה שבמערכת".

זמן קצר אחרי פרסום המאמר, הוא נעלם. כעבור זמן קצר, על אף שהיה אחד מ"דור הנסיכים" של המפלגה הקומוניסטית, התפרסם כי הוא נעצר והודח מחברותו במפלגה - מה שאפשר את העמדתו לדין.

המיליארדר נחקר בגין "עבירות חמורות על המשמעת ועל החוק" כלשון הרשויות בסין, והיום, פרסמו באתר הרשמי של בתי המשפט המקומיים, את העונש שנגזר עליו.

מלבד עונש מאסר ממושך של 18 שנה, הטילו עליו גם קנס בסך 620,000 דולר (4.2 מיליון יואן). בית המשפט הודיע כי הוא "הודה מרצונו בכל פשעיו" ו"הוא מוכן לקבל את פסק הדין של בית המשפט", ולא יערער עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר