יו"ר יש עתיד מרוצה

לפיד: "יהיה יפה, להוציא פעם אחת את תפילת התשובה אל מתחת לכיפת השמיים"

מנהיג מפלגת יש עתיד ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תוקף את ראש הממשלה נתניהו על ההשוואה בין תפילות להפגנות בסגר, ומביע שביעות רצון מרעיון התפילות בצום - בחוץ (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד מתייחס היום (רביעי) להשוואה שעורכים רבים בין התפילות בבתי הכנסת להפגנות, ברקע הכוונה להחמיר את הסגר בישיבת קבינט הקורונה.

בפוסט שפרסם, מציג יו"ר מפלגת יש עתיד בחיוב את האפשרות לערוך את התפילות בצום יום הכיפורים הקרוב במרחב הפתוח, וטוען: "זה אפילו יהיה יפה, להוציא פעם אחת את תפילת התשובה אל מתחת לכיפת השמיים".

וכך כותב לפיד, תחת הכותרת 'מפגינים אחריות': "אז עכשיו יש דיון שנקודת המוצא שלו היא 'ההפגנות מול בתי הכנסת', למרות שזה פשוט לא אותו דבר ומה זה קשור בכלל? זה כמו לקיים דיון על 'חופי הים מול בתי הספר', או על 'פארקים מול מעליות'; שניהם חשובים, אבל הם פשוט לא דומים".

"נתניהו מחבר אותם, רק כי זה משרת אותו שדתיים וחילונים ישנאו אחד את השני. הוא הרי מטפח את השנאה הזו לא מאתמול. אז אנחנו שוכחים שכל הנושא לא קשור בכלל לדתיים וחילונים, אלא להבדל בין מקומות פתוחים למקומות סגורים. אנשים יכולים להפגין במקומות פתוחים כל עוד הם נוהגים באחריות, לובשים מסיכות, שומרים על ריחוק חברתי".

לדברי לפיד, כאמור, "אנשים גם יכולים להתפלל בחגים במקומות פתוחים לפי אותם כללים. זה אפילו יהיה יפה, להוציא פעם אחת את תפילת התשובה אל מתחת לכיפת השמיים. מדובר באחריות אישית, שהיא הדבר היחיד שיכול להציל אותנו מהמגפה הזו".

"במקרה או לא, אחריות אישית היא גם הדבר היחיד שנתניהו לא יצליח לזהות אותו אפילו אם ידביקו לו אותו על המצח. כי אחרי שאנחנו מסבירים את כל ההשלכות ומנתחים את כל העובדות נתניהו פשוט אומר שוב 'מפיצי מחלות! למה הפגנות כן ובתי כנסת לא?!' ושוב, ושוב-ושוב-ושוב, ועוד הרבה פעמים, כי זו השיטה שלו, והוא יודע שבסוף יהיו הרבה אנשים שיקנו את ההשוואה המטורפת הזו".

עמדתו של נתניהו (צילום: דוברות)

יו"ר האופוזיציה ממשיך ותוקף: "אפשר להגיד על נתניהו לא מעט דברים רעים, אבל הוא עקבי; כשמשהו לא מוצא חן בעיניו הוא מתחיל להשמיץ אותו. הוא עושה את זה הכי נמוך, הכי מגעיל שאפשר, הכי לא מתאים לראש הממשלה - ואז לא מפסיק. אחרי חמישים פעם, מאתיים פעם, אלף פעם, האוזן מתרגלת. כל מומחה בפסיכולוגיית המונים – וביבי מעסיק לא מעט כאלה – יכול להסביר לכם שככה עובד המוח שלנו: כשאתה שומע משהו מוכר, שכבר שמעת הרבה פעמים, הוא מתחיל להישמע לך נכון, או לפחות סביר".

"ככה זה היה עם המערכת המשפטית. כשהוא התחיל להגיד שכולם שמאלנים שתופרים לו תיקים, גיחכנו בבוז. מי תופר לו? אלשיך? מנדלבליט? שי ניצן? כל הימניים והדתיים האלה שהוא מינה בעצמו? למה? מה יוצא להם מזה? אלא שגיחוכים לא מרשימים את ביבי. הוא פשוט המשיך. אמר את זה עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם, ובסוף השקר המתועב הזה הפך לעמדה לגיטימית, שראוי לנהל עליה דיון רציני, וכולם שכחו שבפעם הראשונה שהם שמעו את זה הם דווקא ידעו דווקא שזה שקר נורא שהוא סתם המציא".

ובאשר להפגנות, טוען לפיד, "ככה זה היה גם איתן: ברגע שביבי ראה אותן הוא הבין שהן מסכנות אותו, אז הוא הלך לעבוד כמו שהוא רגיל. התחיל להגיד שהם אנרכיסטים, ומפיצי מחלות, וחייזרים, ועושים צרכים בחצרות, ועוד שורה של אמירות שלקוחות ישר מתוך כל מניפסט אנטישמי שפורסם אי פעם. בעקביות הרגילה שלו הוא טען שוב ושוב שההפגנות הן מוקדי קורונה למרות שאין לזה שום הוכחה, לא משנה כמה חיפשו. אז בפעם הראשונה כולם ענו לו 'בחייך, אל תבלבל את המוח, זה באוויר הפתוח עם מסכות, אין שם הדבקות', ובסוף זה נשמע כמו אפשרות סבירה".

"ליכולת שלו לחזור על כל דבר אלף פעם יש עוד יתרון מבחינתו: לא מדברים על דברים אחרים. כשכל הדיון הוא על ההפגנות, לא מדברים על הכישלון הנורא שלו בניהול הקורונה, ועל איך הוא ריסק את הכלכלה, ועל זה שכל העולם יודע כבר שהוא נכשל לגמרי ואף אחד כבר לא מתקשר אליו. אלה לא נושאים נוחים מבחינתו, אז הוא אומר עוד פעם, 'מפיצי מחלות!' וכל הפסטיבל מתחיל מחדש", מסיים יו"ר יש עתיד לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר