במפקדת הקורונה

הרמטכ"ל: "בלי משמעת, המכונה נפגעת"

הרמטכ"ל כוכבי ומפקד פקע"ר אורי גורדין, סיירו היום במפקדת הקורונה וקיימו הערכת מצב בה הוצגה הפעילות בתקופה האחרונה, הישגיה, אתגריה והצגת תכניות להמשך. צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל כוכבי בסיור (צילום: דו"צ)

מפקדת "אלון" לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה בקורונה, הוקמה לפני כחודשיים. היום (רביעי), הגיע הרמטכ"ל אביב כוכבי לסיור במקום.

אל הרמטכ"ל כוכבי, הצטרף מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, במהלך הביקור, התקיימה הערכת מצב בה הוצגה פעילות המפקדה בתקופה האחרונה, הישגיה ואתגריה, וכן הצגת תכניות להמשך פעילותה.

לאחר הסיור, אמר כוכבי: "המשימה הזאת היא משימה ראשונה במעלה, היא משימה של צה"ל, היא משימה של פיקוד העורף, ואנחנו לא מתכוונים לחסוך בשום דבר. לא בכוח אדם, לא באנשי פיתוח, לא באמצעי פיתוח, לא במשאבים, לא בקשב כדי לתרום להבסת נגיף הקורונה".

"זאת משימה עליונה בחשיבות שלה. דבר נוסף, זה שההצלחה של המשימה הזאת, יושבת על דבר אלמנטרי שנקרא תרבות, נקרא משמעת, ונקרא מילוי הנחיות".

"המכונה הזאת", אמר הרמטכ"ל: "שבניתם פה והיא מוצלחת מאוד, היא מכונה שהאפקטיביות המלאה שלה היא בתנאי שיש בציבור אכיפה, משמעת והתנהגות שתואמת את ההנחיות".

"בלי ההתנהגות הזאת, האפקטיביות של המכונה הזאת או נפגעת או נפגעת בצורה משמעותית. והמשמעת והתרבות והאכיפה היא גם פונקציה של מנהיגות. ביקרנו אתמול ברשות כזאת, ראינו שברגע שיש שם עמידה זקופה ואיתנה, מעורבת, אינטנסיבית, ברגע שמפיצים סרטונים ואמצעי הפיקוח עובדים, יש תוצאות. אנחנו צריכים להגיד את זה לעצמנו, אנחנו צריכים להגיד את זה כלפי חוץ".

יצוין כי במפקדה פועלים ארבעה מרכזים עיקריים: מרכז המעבדות - ניהול המעבדות הארצי יעבור להיות תחת אחריות המפקדה. זאת על מנת לייעל את התהליך ולחלק בצורה המיטבית את הדגימות בין המעבדות.

מרכז הדיגום והשינוע - המרכז מתגבר את יכולות הדגימה של משרד הבריאות, ומשנע את הדגימות למעבדות במהירות וביעילות. לדוגמה, מתחם הדרייב אין הצבאי הראשון שהוקם בכפר ירכא חונה תחת המרכז.

מרכז החקירות האפידימיולוגיות - מטרתו לתגבר את מערך החקירות של משרד הבריאות. הדבר מתבצע על ידי הקצאה של כ-300 עתודאים ומפקדות מבסיס מחו״ה אלון. כמו כן, מתבצעות הכשרות לנציגים מהרשויות המקומיות. ומרכז הבידוד - המרכז אחראי על המשך ניהול מלוניות ההחלמה והבידוד, כפי שנעשה עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר