סקר חדש

הימין בשיא; הליכוד עם פחות מ-30 מנדטים

אם יפעת שאשא ביטון תקים מפלגה, היא צפויה להפוך לפי הסקר החדש ללשון מאזניים בין הימין לשמאל • מפלגת הליכוד יורדת לשפל חדש, על חשבון ימינה הממשיכה לזנק (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

בסקר שפורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 12, עולה תמונה מפתיעה; הליכוד יורד, בנט ממשיך לעלות ואם ח"כ שאשא ביטון תפתח מפלגה, היא תקבל שמונה מנדטים.

על פי תוצאות הסקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel, מפלגת הליכוד יורדת לראשונה מרף ה-30 מנדטים ומקבלת 29 מנדטים.

המפלגות החרדיות מצליחות לשמור על כוחן; ש"ס מקבלת על פי הסקר תשעה מנדטים ואילו יהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים, סך הכל 16 מנדטים.

נפתלי בנט ומפלגתו ימינה, מקבלים על פי הסקר 21 מנדטים, ואילו מפלגתו של לפיד, מקבלת על פי הסקר רק 17 מנדטים.

כחול לבן שוב נמצאת במגמת ירידה ומצליחה להגיע רק לתשעה מנדטים. ישראל ביתנו של ליברמן מקבלת שמונה מנדטים.

המפלגה הערבית המשותפת שומרת על כוחה עם 15 מנדטים, ומרצ מקבלת חמישה מנדטים בלבד.

4 מפלגות שחברות היום בממשלה לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה - 1.8% אחוזי תמיכה, הבית היהודי של רפי פרץ רק 0.6%, אורלי לוי-אבקסיס - 0.5% ודרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר - 0.6%.

על פי חלוקה לגושים, גוש הימין מתחזק על אף ההיחלשות של הליכוד וזוכה על פי הסקר ל-66 מנדטים, גוש השמאל עומד על 46 מנדטים, ובאמצע נשאר כרגיל איווט ליברמן.

הפתעת הסקר, היא יו"ר וועדת הקורונה חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, שבמידה ותפרוש מהליכוד ותפתח מפלגה בראשותה, המפלגה תקבל שמונה מנדטים.

על חשבון מי? 4 מפלגות שונות; הליכוד נחלש ב-3 מנדטים ויורד ל-26 בלבד, ימינה נחלשת ב-2 מנדטים ותעמוד על 19. מנדט אחד מיש עתיד-תל"ם שנחלשת ל-16 מנדטים וכחול לבן תקבל רק 7 מנדטים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר