בימים הקרובים

עוד מדינה ערבית תחתום הסכם עם ישראל

שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה הערב כי ארה"ב פועלת להביא מדינות נוספות שיחתמו על הסכם נורמליזציה עם ישראל, אחת מהן, כנראה תחתום כבר בימים הקרובים של ההסכם (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הסכם השלום (צילום: אבי אוחיון / לע"מ; צילום וידאו: לע"מ)

לפני יומיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא באמצע ישיבה סוערת ל'שיחה אישית', האם זה קשור לעוד מדינה מוסלמית שתנרמל את היחסים עם מדינת ישראל?

אחרי האופוריה ששררה עת חתמה ישראל הסכם נירמול יחסים עם איחוד האמירויות ובחריין, שגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט אומרת היום (רביעי) בראיון לרשת אל-ערביה כי "מדינה מוסלמית נוספת תחתום על נורמליזציה עם ישראל ביום יומיים הקרובים".

כזכור, יומיים אחרי טקס חתימת הסכם השלום בבית הלבן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס להסכם ההיסטורי שנחתם בבית הלבן – ואמר כי שתי מדינות נוספות "כבר מוכנות לנסות להצטרף להסכם עם ישראל", כעת כבר מדובר על ימים בודדים.

אז, טען טראמפ כי "יש לפחות חמש מדינות שאיתן אני מקיים שיחות בנושא. שתיים מהן כבר מוכנות להצטרף להסכם עכשיו – אבל בסוף כולן יצטרפו, חלקן בתקופה הקרובה מאוד".

עוד הוסיף טראמפ ואמר: "כמה מהמדינות התעקשו בעבר שלא יצטרפו להסכם אלא אם כן ייחתם הסכם עם הפלסטינים לפני כן. אבל עכשיו אני יכול לחשוב על לפחות חמש מדינות שיכנסו להסכם בקלילות תוך זמן קצר. מדינות אחרות גם יבואו, לאחר שאותן חמש יצטרפו להסכם".

הסכם השלום

אולי מדובר בסעודיה? לפי דברי טראמפ: "על סמך התחושה שלי מהשיחות שלנו, סעודיה תצטרף להסכם בסופו של דבר. זה יהיה נהדר. זה לא מבוסס על ידע, למעט כמה שיחות שקיימתי עם המלך".

יצוין, כי מוקדם יותר הערב, אמר מלך סעודיה סלמאן מלך סעודיה בעצרת הכללית של האו"ם, כי סעודיה רואה בשלום במזרח התיכון בחירה אסטרטגית.

לדבריו הממלכה עומדת על עקרון השלום הצודק והכולל בסכסוך הישראלי ערבי ותומכת בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67 שבירתה ירושלים.

"המשטר האיראני מסכל פעם אחר פעם את המאמצים של סעודיה לכונן שלום בין המדינות באמצעות בניית רשתות טרור ועידוד קיצוניות", הוסיף המלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר