"לא יכול לישון"

החלים, וחלה שוב בקורונה: 'כאבים מטורפים'

בניגוד לנטען תחילה כי חולה קורונה מחוסנים מפני הידבקות חוזרת, מספר מקרים, כולל בישראל, מוכיחים ההיפך • פרופ' אפק הסביר זאת, בכך ש"הזיכרון החיסוני יורד עם הזמן" (ארץ)

(צילום: מסך, מתוך קשת 12)

גם חולי קורונה שהחלימו יכולים להידבק שוב בנגיף: בניגוד לנטען תחילה, המציאות מוכיחה כי ישנם מחלימים שחלו שוב בנגיף, כולל בישראל.

מדובר אומנם במקרים נדירים בינתיים, אך הרפואה כבר מסבירה זאת בהיחלשות הזיכרון החיסוני, כך שעם הזמן, ייתכן ונשמע על מקרים נוספים.

צעיר ישראלי, רועי אלמליח בן ה-28, הוא אחד מהמקרים המתועדים הראשונים של הידבקות חוזרת בנגיף. בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) לחדשות הבוקר בקשת 12, סיפר על התחושות.

"הפעם הראשונה שנחשפתי לקורונה הייתה בחודש יוני. התקשרו אלי ובישרו שעליי להיכנס לבידוד. לא הרגשתי תסמינים אז הלכתי להיבדק כדי לשלול קורונה וקיבלתי תשובה חיובית. זה הפתיע אותי ממש. הייתי בערך כחודש בבידוד, מתוכם הייתי חולה שבועיים. חיכיתי לשתי תשובות שליליות".

"השבוע נחשפתי לחולה מאומת. בחג התחילו לי תסמינים, כאבה לי הבטן והחום עלה לי. לאט לאט זה הדרדר. הלכתי להיבדק עוד הפעם, חשבתי שזאת שפעת, אבל שוב קיבלתי תשובה חיובית לקורונה".

אם בפעם הראשונה הוא חש טוב, הפעם - כבר לא. "היום עלה לי שוב החום ויש לי כאבי גב מטורפים. בסיבוב הראשון היו לי מעט תסמינים קלים כמו עייפות וכאבי ראש, הפעם זה כאבי שרירים שאני לא יכול לישון בגללם בלילה", סיפר אלמליח.

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, הסביר לחדשות הבוקר בקשת: "ישנן מחלות נגיפיות שאפשר לחלות בהן פעמיים. אפשר לחלות בקורונה פעם נוספת, יש לנו דיווחים על מקרים כאלה גם בהונג קונג ובנבדה. חלק מהמקרים יותר קלים בפעם השנייה, אבל חלק יותר קשים".

"זה מעיד על כך שהזיכרון החיסוני יורד עם הזמן, אולי יהיה צורך לחסן יותר מפעם אחת. גם אם חלית בשפעת אתה לוקח חיסון שנה אחרי שנה אבל אתה לא מתחיל כל פעם מאפס, לפי התיאוריה אתה יוצר איזושהי הגנה ובונה עליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר