יערכו ניסויים

ה-WHO בודק: תרופות סבתא נגד הקורונה

נשיא מדגסקר טען כי תה צמחים יעיל נגד הקורונה, ובארגון הבריאות העולמי החליטו לבדוק את הטענות: "אם המוצר יתברר כיעיל, הארגון ימליץ עליו", הבהיר בכיר בWHO (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

ארגון הבריאות העולמי (WHO) פרסם פרוטוקול רשמי לבדיקת יעילותן של תרופות טבעיות, כטיפול אפשרי נגד נגיף הקורונה.

מדובר בתרופות המבוססות על מסורות רפואיות ביבשת אפריקה, ובארגון הבהירו כי יבחנו את יעילותן באופן מדעי, תחת קריטריונים מקצועיים ומדעיים ברורים, בדומה לאופן שבו נבחנות תרופות מערביות לנגיף במעבדות.

האישור ניתן על רקע ניסיונות שעושה בחודשים האחרונים נשיא מדגסקר, אנדרי רג'ואלינה, לקדם תה צמחים מקומי המבוסס על הלענה החד-שנתית וצמחים נוספים הגדלים במדינה, שלטענתו מונע הידבקות בנגיף ומסייע בריפוי אנשים שנדבקו בו.

משקה הצמחים, הוכח בעבר כיעיל נגד המלריה, אך בכל זאת, המדענים לא התלהבו, בלשון המעטה, מהפיכתו לשיקוי נגד נגיף הקורונה.

אך כעת, חל שינוי בעמדת הארגון, ופאנל של מומחים, המורכב מנציגיו ומנציגים של שני גופים אפריקניים, אישרו את הפרוטוקולים לביצוע שלב שלישי בניסויים קליניים בתרופות אפריקניות מסורתיות המבוססות על חומרים טבעיים.

"השלב השלישי של ניסויים קליניים הוא קריטי בהערכת הבטיחות והיעילות של כל מוצר רפואי חדש", נכתב בהצהרה של ה-WHO.

פרוספר טומוסימה, מנהל אזורי של ה-WHO אמר כי "אם מוצר המבוסס על תרופה מסורתית יימצא בטוח, יעיל ובעל אבטחת איכות ברמה מספקת, ארגון הבריאות ימליץ עליו למסלול מזורז של ייצור מקומי בהיקף גדול".

הוא הוסיף כי "ההתפשטות של Covid-19 , בדומה להתפרצות של האבולה במערב אפריקה, הדגישה את הצורך לחזק את מערכת הבריאות ולהאיץ מחקרים ופיתוחים שונים, ובכללם גם של תרופות מסורתיות".

פרופ' מוטלאלפולה גילברט מטאסיבה, יו"ר פאנל המומחים הסביר כי "אימוץ המסמכים הטכניים יבטיח את השגתן של ראיות קליניות המקובלות מבחינה אוניברסלית על יעילותן של תרופות צמחיות לטיפול בנגיף הקורונה מבלי לסכן את בטיחותם של המשתתפים".

האם התרופה לנגיף הקטלני יהיה בסוף כוס תה? נמתין לתוצאות הבדיקות המדעיות, ונדע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר