ומי יישאר בישיבה?

הסגר והישיבות: אלו התלמידים שיחזרו לביתם אחרי כיפור

בוועד הישיבות פועלים להנפיק אישורים מיוחדים עבור אלפי תלמידי הישיבות שיחזרו לביתם במוצאי יום כיפור - בשיא הסגר הכללי • ומי ייאלץ להישאר בישיבה? • 'כיכר' עם כל הפרטים (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: חלק מבחורי ישיבות יוחרגו מהסגר ויקבלו אישור מיוחד לחזור לביתם במוצאי יום הכיפורים, באוטובוסים מיוחדים שייעדו עבורם, תוך שיקבלו אישור מעבר מיוחד בין הערים.

על פי המסתמן כעת, התחבורה הציבורית לא תפעל כלל בסופי השבוע בעת הסגר ובימות השבוע היא תפעל באופן מצומצם מאוד, בעיקר קווים עירוניים למוקדים רפואיים ובתי עסק לממכר מזון.

בשעה האחרונה (חמישי) התקיים דיון בין אנשי ועד הישיבות, פיקוד העורף ומשרד הבריאות בסופו הוחלט להנפיק אישורים מיוחדים לאוטובוסים שייצאו מהישיבות.

כמו כן, הורים יוכלו לקחת את בנם ברכבם הפרטי - רק בכפוף לאישור ממרכז השליטה, שיקבלו עוד היום.

נציין כי בישיבות בהן יש תחלואה גבוהה - לא תתאפשר יציאה מהישיבה במוצאי יום הכיפורים והישיבה תהפוך למלונית קורונה, או לחלופין, יפעלו לסדר מלונית עבור החולים.

בחורים שחלו והחלימו, חייבים לדאוג לאישור החלמה בכתב, ורק כך יוכלו לצאת מהישיבה.

בחורים שליליים שלא חלו ולא פתחו תסמינים ונמצאים במתחם עם חולים - חייבים לספור 14 ימי בידוד כנדרש ורק אז יוכלו לצאת מהישיבה, או שיקבלו אישור לבידוד ביתי.

יצויין כי ישנן ישיבות, עם תחלואה גבוהה שיפעלו גם בחג סוכות הקרוב על כל המשתמע מכך. הסיבה: המלוניות מלאות עד אפס מקום, ובפיקוד העורף לא יאפשרו לבחורים חולים או עם תסמינים לשוב לביתם.

יצוין כי על פי החלטת המשל"ט, רק ישיבה שאין בה תחלואה מה-13/09 נחשבת לישיבה ירוקה, העולה מכך, שמרבית הישיבות נחשבות לאדומות.

למרות זאת, עיון במסמך מגלה, שבחורים שאינם חולים, אך הם מחויבי בידוד יוכלו בתנאים מסוימים להשלים את הבידוד בביתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר