שיחה ליום הכיפורים

הרב יגאל כהן מסביר: כך נחזור בתשובה מתוך אהבה לבורא

יום הכיפורים בצל מגפת הקורונה • מה מנסה הקב"ה לרמוז לנו באמצעות הנגיף? • איך ניתן לחזור בתשובה מתוך אהבה וכך תשמרו על שלום הבית בסגר. הגאון רבי יגאל כהן בשיחה לישי כהן (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (צילום: אריאל ליבא)

הגאון רבי יגאל כהן, מגדולי מזכי הרבים בישראל, התארח לראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת', והסביר כיצד ניתן לחזור בתשובה מתוך אהבה לבורא, ומה הקב"ה רוצה מאיתנו כששלח לנו את נגיף הקורונה. צפו בראיון המלא.

אנו נמצאים בערב יום הכיפורים ובתקופה קשה שבה נותנים לנו אישור להתפלל בבית הכנסת ביום כיפור. מה אנחנו צריכים ללמוד מהתקופה הזאת?

"יש מושג שמובא בגמרא שהקב"ה מתנהג איתנו במידה כנגד מידה, וכשרואים את מה שקורה אין ספק שמרמזים לנו בעניין של לשון הרע, שהעונש עליו הוא 'בדד ישב מחוץ למחנה'. והבידוד הזה שנכפה עלינו כל פעם מחדש זהו סוג של עונש עבורנו, ויש להתחזק בנושא של בין אדם וחברו, ללמוד את ההלכות ולמצוא את הטוב באחר".

מה הדרך לחזור בתשובה?

"יש אפשרות של תשובה מיראה, שבה אדם אומר שהוא חוזר בתשובה כי הוא מפחד מהקב"ה, וישנה אפשרות של תשובה מאהבה, שזו מדרגה כבוהה יותר שבה האדם חוזר בתשובה אך ורק בגלל שהוא אוהב את הקב"ה ולא רוצה לפגוע בו, ואני חושב שלשם צריכים בני האדם לשאוף להגיע".

מה הנקודה שבה הרב מחזיר את עמך בית ישראל חזרה לאבינו שבשמיים ומחבר אותם להרצאות שעוסקות ביהדות?

"אני חושב שהמאור והיופי שבתורה שאין אותה בשום מקום ובשום ארוע זה מה שמביא בסופו של דבר את עמך בית ישראל להתחבר, ולכן כשמסבירים להם את נקודת האור לפי ההבנה שלהם, הם מבינים שיש פתרון לבעיות האישיות שלהם, בין בפרנסה, ובין בשלום בית ובעוד דברים שכל אחד זקוק להם.

"אני חושב שכדאי להגיע ליום הכיפורים בצורה נקיה אחרי שסלחנו לכולם, וכמובן אחרי שבדקנו שאנחנו לא נגועים בעוון הגזל, דבר שגורם לקטרוג, ולכן ההכנה ליום הזה דרושה מאד.

"יום הכיפורים זהו יום קדוש, יום שצריך להרבות אהבה להקב"ה, וכבר אמר מרן הגר"ע יוסף כי מי שחוזר בתשובה, עוונותיו נהפכים לו לזכויות".

בתקופה קשה זו איך אפשר להתמודד ולהצליח בנושא שלום בית וחינוך הילדים?

"אני חושב שבעניין השלום בית זה תלוי מאד על איך העין שלנו רואה את הדברים. ישנם אנשים שהסגר עשה להם רע בנושא שלום בית, וישנם אנשים שדווקא נהיה להם יותר טוב כי פתאום הם גילו את הצדדים הטובים של האישה, וכנ"ל גם כלפי הילדים".

האם ההסתה בכלי התקשורת בחודשים האחרונים חדרה גם לציבור שמגיע לשיעורים של הרב?

"אני לא רואה את זה בציבור שמגיעים לשמוע את השיעורים. מדובר באנשים שיש להם זיקה ליהדות ואני לא חושב שזה הציבור שמוסת מכלי התקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר