זופניק בכיכר

התמונות, הנייעס וה"סליחה" של אנשי 'כיכר'

התמונות, הנייעס והסיפורים הפיקנטיים של השבוע - ב"זופניק בכיכר" • על ההגשה: אבי רבינא ואיציק אוחנה • והשבוע: חברי 'כיכר השבת' מבקשים סליחה ומציינים מי צריך לבקש מהם; וגם, חזרת גפני, השיר של אבוטבול וההתרגשות של גיא פינס (זופניק)

זופניק | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ערב יום הכיפורים, 'זופניק' תפס רצינות ומעט אומץ, והטריל את חברי התוכן ב'כיכר השבת', בשתי שאלות מאתגרות במיוחד: הראשונה - ממי אתה מבקש סליחה? והשנייה - מי צריך לבקש ממך סליחה?

אלו התשובות המלאות שקיבלנו:

חיים אילוז

ממי אתה מבקש סליחה? "מכל מי שלא הספקתי לענות לו לטלפון במהלך השנה החולפת".

מי צריך לבקש ממך סליחה? "לכאורה אף אחד, אולי מי שלקח ברצינות רגעים של ציניות".

ישי כהן

ממי אתה מבקש סליחה? "ממרואיינים שלי, אם לא נהגתי בהם בכבוד, כשאולי נגעתי במהלך הראיון בנקודות רגישות, המזכירות, לא עלינו, תקשורת אחרת".

מי צריך לבקש ממך סליחה? "אלה שתמיד יש להם מה להעיר, לא משנה אם זה על התכנית או על הטור, גם אם הם לא צפו עד הסוף - כדי לגלות שטעו...".

אבי רבינא

ממי אתה מבקש סליחה? "מבקש סליחה וכפרה מאבא טורצקי שעלה כמועמד הראשון החשוד שהדביק אותי בקורונה, מה שהתברר כעלילת שווא; ומהישיבות הקטנות שפתחו למרות הסגר ורשמתי את שמותיהם בכתבה".

מי צריך לבקש ממך סליחה? "אני דורש סליחה מבחורים נודניקים שהיה בוער להם לעדכן ב-12:30 בלילה על מאומת נוסף בישיבה".

אלי רוטמן

ממי אתה מבקש סליחה? "מהמבוגרים ובעלי מחלות הרקע. פטירתם, אחרי שחלו בקורונה, הפסיקה לזעזע אותי כבתחילה. "בן כמה הוא? היו לו מחלות רקע? אה..." - תגובה אינסטינקטיבית שהפכה לנפוצה".

"ההתחשבות בהם, שכוללת זהירות מוקפדת בשמירת הריחוק החברתי, שיבשה את אורח החיים, ולכן דחקה בתת ההכרה את ההתייחסות הראויה גם למי שיכלו להמשיך בחיים מלאי נחת (עם איזו 'מחלת רקע' ברקע)".

מי צריך לבקש ממך סליחה? "ילדיי החמודים. אתם לא פוסקים מלהפריע לעבודתי, שכבר חודשים ארוכים נעשית מהבית, רגל פה רגל שם, עם הפסקות מתרבות כדי להרגיע וויכוח לפני שיהפוך למריבה ולעזור לאימא שבמקביל מנסה לתמרן בעבודתה כמורה ב'למידה מרחוק'".

"איכות התוכן שפרסמתי ותדירות תפוקתו בטח נפגעו בגללכם, אבל הלו! לא באמת. הכל טוב נשמות מתוקות שלי. מה-שלא-תעשו שווה את החמצן שאתם מהווים לחיי".

שלומי זייבלד

ממי אתה מבקש סליחה? "אם יש אנשים שהייתי צריך לנהוג בזהירות יתר כשסיקרתי אותם, וזה לא קרה, אני מבקש סליחה; יש עוד דברים אישיים שאין צורך לפורטם ברבים, כדי לא להגדיל את הנזק".

מי צריך לבקש ממך סליחה? "אף אחד".

נתנאל לייפר

ממי אתה מבקש סליחה? "על חטא שחטאתי לפני הגולשים, שלא תמיד אמרתי את כל מה שהיה על ליבי כשהוציאו להם חומרים לא טובים. על חטא שעשיתי שיקולים נוספים מלבד האמת הנקייה סביב הביקורת".

מי צריך לבקש ממך סליחה? "האנשים שנזכרים באמצע הלילה שיש להם סינגל חדש, ד-ח-ו-ף...".

חנני ברייטקופף

ממי אתה מבקש סליחה? "מאמא שלי ע"ה! כשנפטרת, נלקח ממני 'טעם החיים', והייתי בטוח שהנה, אני משתנה ונהיה אדם טוב יותר, יהודי טוב יותר - למען זכרך. אך חלפה לה שנה, וההבטחות התמוססו - מכח הרגל החיים. אבל, לא אאבד תקווה, ואבטיח לך שוב, אהיה יהודי טוב יותר".

מי צריך לבקש ממך סליחה? "האמת, התקופה הלחוצה של הקורונה, גרמה לכולם להיות אנשים שונים ואחרים ואף לפעמים גרמה להם להוציא זעם בלתי מוצדק, אבל למה לעשות שיימינג? אנחנו עומדים לפני יום כיפור. ועל זה רק אומר; "ועל כולם אלו-ה סליחות", אם הוא למעלה מוחל לי, גם אני מוחל לכולם. שנה טובה".

חיים גולדברג

ממי אתה מבקש סליחה? "מכל האנשים שסננתי אותם בוואטסאפ, מדובר בכמה מאות כנראה שמחכים לתשובה, אני באמת מבקש סליחה".

מי צריך לבקש ממך סליחה? "אלו ששלחו יותר מדי הודעות והעורכים כשלא מיהרו לעלות לי גלריות".

שימי שפר

ממי אתה מבקש סליחה? "ברצוני לבקש סליחה מהמשב"קים, מנציגי החסידויות השונות שפנו אליי במהלך השנה ולא נענו או קיבלו יחס שאינו ראוי לכבודם".

מי צריך לבקש ממך סליחה? "חצרות ואנשים שלא באמת קיימים שקיבלו במה במהלך השנה, לפעמים על חשבון רבים וטובים".

איציק אוחנה

ממי אתה מבקש סליחה? "אני מבקש סליחה מהסלבס שניסו לדחוף יח"צ ולא הצליחו".
מי צריך לבקש ממך סליחה? "כל מי שחושב שהוא סלבס ושווה אייטם - אבל ממש לא, שיבין את זה".

אריאל ליבא

ממי אתה מבקש סליחה? "מצוות האולפן: יוחנן, זאבי ומולי, שהברזתי להם כל הזמן להכנות לחתונה".
מי צריך לבקש ממך סליחה? "צוות האולפן: יוחנן, זאבי ומולי, שהוכיחו לי את האמת המרה, שהאולפן לא באמת צריך אותי כדי לתפקד...".

יוחנן בלייך

ממי אתה מבקש סליחה? "בשנה כזו, אני רוצה לבקש סליחה מכל מי שתמיד היה לי מובן מאליו - ושלמדתי להעריך רק כשהסגר נטל אותם ממני. שתי דוגמאות קטנות: מערכת החינוך וגבאי בתי הכנסת.

מי צריך לבקש ממך סליחה? "לא רק ממני, אלא מכל אזרחי ישראל: ממשלת ישראל, שהעבירה אותנו חצי שנה של פאניקה, סגרים, הפחדה, פילוג, אנטי-חרדיות (שבתחילה לא האמנתי שבכלל קיימת פה, אבל לאחרונה גם אני הציניקן מתחיל להודות בקיומה), דיכוי כלכלי וחברתי, הרס לעולם התורה ועוד צרות למכביר שכמעט מצדיקות את תיאוריות הקונספירציה המופרכות ביותר.
"וכל זה, מבלי שהממשלה הצליחה להוריד בכלל את מספר חולי הקורונה, אבל משהו אחד היא כן דואגת לעשות במסירות רבה: להאשים את האזרחים המסכנים בכשלונות האינסופיים שלה. תכלה שנה וקללותיה".

ולרכילות הכשרה בהרחבה...

• נכדו ונאמן ביתו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי, ר' יענקי קנייבסקי, עלה ובא למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, בשליחות נוספת מטעמו של הסבא. 'זופניק' מנוע מלהרחיב...

• בין מאות הבודדים שהצליחו להתקמבן (טוב, לא באמת, התמזל מזלם וכאלה) להגיע לרבי נחמן לראש השנה, איש התקשורת מני גירא שוורץ ואיש היח"צ ישראל ברגר, תפסנו ברגע של מנוחה, במוצאי החג, באוהל הריק יחסית של שיינר באומן.

• ובאותו האוהל פגשנו, איך לא, את רב הסלבס של אומן, ישראל ברקמן, רגע לפני שהמקום רעד מטראנסים.

• גם איש העסקים והביטוחים יוסי רפאלי תפס לו רגע של מנוחה על הפארנצ'עס באוהל באומן.

• ואילו ‏המקובל הרב יעקב איפרגן (הרנטגן) נשא תפילה בציון רבי נחמן באומן תוך הקפדה על הנחיות הקורונה.

• את שרון גל, מגיש 'חדשות 13', תפסנו מצטייד בראש של דג לסימני ראש השנה במעדנייה בגבעת שמואל. שנהיה לראש, הכי חשוב.

• אחרי הראיון המיוחד שערך ישי כהן עם הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, הרב אף פתח בספרים כדי להוכיח את אשר היה צריך להוכיח. ל'זופניק' נודע כי הסוגיה שנידונה הייתה "ממזרות".

• השבוע נחגגה בוועדת הכספים חזרתו של היו"ר משה גפני, לאחר תקופה ממושכת של היעדרות, בשל הליך רפואי שעבר. קודם לכן הוא ביקר במשרדי 'דגל התורה', שם התקבל בסידור פירות וברכה לבבית.

• ומי שליווה את גפני בצעדיו הראשונים בוועדת הכספים הוא הבן הצעיר, אליהו גפני, וכמו שהעיד עליו האבא, שיאריך ימים על ממלכתו, הוא זה שהחליט שיהיה שקט סביב האשפוז, בלי כותרות.

• ובפינה שמעבר ישב שלומי פולק, הרל"ש החזק, כשהוא מותש משהו, מהתקופה הלא-פשוטה והחיזוק של 'אלול', כשמוישי זלושינסקי, העוזר שכנגד, מנסה להפיח בו רוח של תקווה.

• במרפסת המעשנים זכה אליהו גפני לשמוע'ס חיזוק קצר מח"כ משה אבוטבול, כשמאחור מביט משתאה עוזרו של ח"כ יעקב אשר.

• רגע אחרי, ח"כ משה אבוטבול הפתיע את המערכת הפוליטית עם שיר "מרגש ומחזק" כלשונו, בעקבות הקורונה ולכבוד הימים הנוראים. את מילות השיר הוא לקח מספר חובת הלבבות, הלחן הופקד בידיו של הרב פנחס ברייער, על העיבוד - משה לאופר והשירה - אלי לאופר.

המילים, רק שתדעו: "אין ביד אחד מהברואים להועיל את נפשו ולא להזיקה ולא לזולתו כי אם ברשות הבורא יתברך. וכשירגיש האדם שלא יועילנו ולא יזיקנו אחד מהנבראים אלא ברשות הבורא, ישוב לבו מיראתם ותקותם ויבטח על הבורא לבדו".

• הרבה אחרי חצות הלילה, האורות במשרדי 'בקהילה' המשיכו לדלוק ועל המחשב רכנו שניים, העורך הראשי שלמה קוק והעיתונאי יצו פלדמן. את בשורת ההשקעה הלילית העביר לעולם העורך מוטי וינשטוק, שהסביר: "סגר או לא סגר, יש עיתון חג לסגור".

• התוצאות של השינה המאוחרת באו לידי ביטוי כך נראה, בהמשך היום, בחשבון הטוויטר של יצו פלדמן שהנפיק סרטון משעשע מנתב"ג. אל תפספסו...

• זוכרים שדיווחנו על המינוי של עו"ד הושע גוטליב החרדי ליועץ התקשורת החדש של נשיאת בית-המשפט העליון, אסתר חיות? אז השבוע הוא הכניס אותה לבידוד לאחר שהתגלה כחיובי לנגיף.

• ומי שהתבשר גם כן כי התגלה כחיובי לנגיף הוא הצלם החב"די חיים טויטו. "כמובן שמרגע שלא חשתי בטוב נכנסתי לבידוד עצמי אך לפי נהלי משרד הבריאות כל מי שהיה איתי החל מיום שישי כ"ב אלול עליו להיכנס לבידוד למשך 14 יום מהרגע האחרון שנפגשנו", הוא בישר למעריציו.

• גם הזמר אריק דביר אובחן כחיובי לנגיף הקורונה. לעוקביו הרבים הוא סיפר כי הוא שוהה בבידוד בביתו.

(צילום: מתוך אינסטגרם)

• את ישראל פרידמן, חבר מועצת עיריית פתח תקווה מטעם 'יהדות התורה', תפסנו השבוע ברגע של דוגמא אישית לשמירה על הכללים כשהוא מתפלל בתוך קפסולה.

• ‏בעל המנגן יעקב גרוס ממונסי זכה השבוע לסלפי מיוחד עם שר הביטחון בני גנץ על המטוס בדרך לארה"ב.

(צילום: מוטי פ.)

• על שולחנו של שר התורה רבי חיים קנייבסקי הוכנס שמו של ישראל גינסברג, מנכ"ל משרד 'רוזנבוים יח"צ', לרגל יום הולדתו ה-26, לאחר שבשל מגבלות הקורונה חתן היומולדת לא יכל להיכנס.

• יו"ר 'איחוד הצלה - בני ברק' אפי פלדמן ארז מזוודות וטס עם המשפחה לחו"ל לתקופת החגים, רגע לפני התרגש עלינו הסגר הגדול.

• מאחורי הקלעים של 'אולפן כיכר' ישב שמעון ברדי ועקב בדריכות אחר שיחת החג שערך ישי כהן עם מזכה הרבים הגאון רבי יגאל כהן. "יש למה לצפות", הוא סיכם.

• הרב שלום ארוש מבכירי רבני ברסלב הגיע הערב לניחום אבלים אצל הזמר הישראלי מאור אדרי היושב שבעה על פטירת אביו.

• איש הבידור הישראלי גיא פינס ומגישת הטלוויזיה קורין גדעון, הגישו תוכנית מיוחדת בגלי צה"ל, במהלכה השמיעה גדעון את השיר "הנשמה בקרבי" של אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ.

(צילום: מתוך אינסטגרם)

פינס שנחשף בפעם ראשונה לזמר החסידי התרגש ואמר: "זה מדהים איזה קול יש לו, כמו של ילד ממקהלת לונדון".

• המפיק הדתי-חרדי מיכאל כפלין קיבל הצעה להיכנס לעונה הבאה של 'האח הגדול' ב'רשת 13'. כפלין שיתף בסטורי באינסטגרם תמונה מהאודישן שנערך לו וכתב: "אז מה אומרים לצאת או להישאר בבית?". עוד כתב: "ההפקה לוחצת, שתפו אותי מה דעתכם".

(צילום מנדי הכטמן ומתוך אינסטגרם)

הפקת 'האח הגדול' ומיכאל כפלין סירבו להתייחס.

• זוכה העונה התשיעית של 'האח הגדול' וכוכב 'הישרדות' ישראל אוגלבו פרסם תמונה שלו באודישן כשהוא עם מגבעת וחליפה וכתב: "מה אומרים, מתאים לי בחור ישיבה?", כשהוא מתייג את יזם הנדל"ן החרדי יקי רייסנר. בדרך לפרויקט חרדי? ימים יגידו...

(צילום: מתוך אינסטגרם)
  • 'זופניק' מאחל למעריציו גמר חתימה טובה ומבקש את סליחת כל מי שהידפק בשערינו ונענה בשלילה.

יש לכם סיפור פיקנטי על דמות מוכרת? צילמתם תמונה מעניינת של סלבס חרדים או שלוחי דרבנן מתפנפנים בחו"ל / טורפים במסעדה / בבידוד מה'קורונה' / או סתם באמצע הליך שגרתי מחיי היום יום?
'זופניק' כאן בשבילכם, כל הזמן - לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר