הפרויקטור פותח פה

גמזו על החלטת הידוק הסגר: "זה היה מגעיל, אני צריך חבילות של כדורים נגד בחילה"

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו במתקפה בוטה וחסרת תקדים על ראש הממשלה נתניהו. בשיחות סגורות, הוא מאשים אותו בזיגזג באשר להידוק הסגר - ממניעים אישיים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גמזו (צילום: לע"מ)

בתום ישיבת הממשלה אמש, שבה הוחלט על החרפת הסגר, נשמע פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו מתבטא באופן חסר תקדים נגד עצם ההחלטה ונגד התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו.

"זו החלטה אומללה. זה היה מגעיל, אני צריך לקחת חבילות של כדורים נגד בחילה", אמר גמזו, על פי דיווח הערב (חמישי) של פרשן 'חדשות 13' רביב דרוקר. "נתניהו, שתחילה לא רצה להחריף את הסגר, שינה את דעתו בגלל המשך ההפגנות נגדו".

לטענת גמזו, "הכול התחיל מזה שהמשפטנים אמרו לנתניהו שאי אפשר למנוע הפגנות. נתניהו אמר 'אם כולם בבית והמשק כולו מושבת, אז אי אפשר למנוע הפגנות?'. בלילה שלפני ההחלטה דובר על השארת חלק מהמשק, ובבוקר הוכינו בתדהמה מהשינוי הזה בעמדה שלו. קמנו עם המשפט 'אני רוצה להטיל מצב חירום בישראל'".

יצוין, כי בדברים שנשא הערב שר הביטחון ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, הוא הביע גיבוי לגמזו, בכך שאמר כי יש להישמע לאנשי המקצוע, ולפעול על פיהם בלבד.

נאומו של גנץ, הערב (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

מוקדם יותר היום נשמע גמזו ממלכתי יותר, כשאמר בעת סיור במזרח ירושלים: "אני המלצתי על הידוק הסגר, ולא לסגור את כל המדינה, אבל הממשלה החליטה החלטה אחרת ואני מכבד אותה".

"מבחינת עצירת התחלואה", הסביר הפרויקטור, "ברור שכשסוגרים יותר זה עוצר יותר; המחיר הכלכלי הוא עצום. אך סמכותה של הממשלה לקבל החלטה שכזאת, היא קיבלה אותה בכובד ראש, ואם החליטו לסגור יותר אז בסדר, נלך עם זה - וזה יעזור לעצירת התחלואה".

פרופ' גמזו הודה: "אני מבין שהתחלואה מאוד מאוד מדאיגה. היה אפשר אולי לסגור פחות, אבל זה בסדר שהממשלה מקבלת החלטה שכזו. זה כן מסר לציבור. אם הממשלה הגיעה למצב שהיא סוגרת סגירה כל כך הרמטית את כל המסחר ואת כל הכלכלה, כנראה שהתחלואה באמת בהיקף רחב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר