"בעיצומה של מלחמה"

נתניהו פונה לציבור: "אל תלכו לבתי הכנסת"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה הערב לציבור הישראלי בבקשה שלא ללכת לבתי הכנסת ביום הכיפורים, למרות שעל פי החוק מותר: "אני מבקש מכם מה שביקשו הרבנים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה הערב, עם צאת השבת, לציבור הישראלי בבקשה שלא ללכת לבתי הכנסת ביום הכיפורים, למרות שעל פי החוק מותר: "אני מבקש מכם מה שביקשו הרבנים".

לדבריו: "וגם אם יש כאלה שמפירים את ההנחיות, אל תלכו שבי אחריהם. אני מבקש מכם מה שביקשו הרבנים, מה שביקש חברי אריה דרעי ואני מבקש מכם, כראש ממשלת ישראל שמתפלל כל יום כיפור בבית הכנסת: אל תלכו השנה לבתי הכנסת. תתפללו בחוץ - ונשמרתם לנפשותיכם".

רה"מ הוסיף: "ההחלטות הפופוליסטיות בכנסת לבטל את ההגבלות שהטלנו - הממשלה, לאחר שראינו שהתחלואה עולה, שגויות לחלוטין. מקהלת 'הכול סבבה' כל ערב באולפנים, שאמרה שזה בסך הכול 'שפעת עם יחסי ציבור', ולא צריך לציית וזה סתם הגזמות - זה תרם לפרימת כל המשמעת הציבורית והציות להנחיות משרד הבריאות".

נתניהו הסביר: "אנחנו פועלים בשלושה שלבים: שלב ראשון - סגר. שלב שני - שגרת קורונה עם בדיקות מהירות. שלב שלישי - חיסון. השלב של הסגר הוא קשה, אני יודע את זה, אבל אין ברירה. יש לנו כ-1,400 מתים, חולים קשים. בתי החולים שנאנקים, צעירים שנדבקים ויהיו אחר כך עם סימני לוואי לכל החיים, לכן צריך לפעול".

נתניהו הודה כי נעשו טעויות בדרך: "ההחלטה שלנו לפתוח את אולמות השמחות - מהירה מדי, אולי גם ההחלטה לפתוח את כלל מערכת הלימודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר