"בתי החולים יקרסו"

ראש הישיבה מזהיר: "אי אפשר להישמר מהדבקה, רק בבית"

בעקבות הזינוק בתחלואה במגזר החרדי, ראש ישיבת 'היכל יצחק', הגר"י לנדא מזהיר מהדבקה המונית שעלולה להתרחש בבתי הכנסת, וקורא להתפלל בין כותלי הבית (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגאון רבי ישראל לנדא (צילום: באדיבות המצלם)

הזינוק הדרמטי בתחלואה במגזר החרדי, מדאיג את ראשי הישיבות. ראש ישיבת 'היכל יצחק' הגאון רבי ישראל לנדא, שישיבתו בה לומדים כ-400 תלמידים רשמה התפרצות קורונה בשבוע האחרון, יצא במכתב להורי התלמידים והזהיר כי מי שיצא לבית כנסת עלול להיתקל בחולי קורונה, לאחר שישנם אלפי נדבקים שהיו בראש השנה בבתי הכנסת.

את מכתבו פתח ראש הישיבה ואמר: "אני פונה אליכם בעניין נוסף וכותב את הדברים בצער, בכל מגיפה יש את השלב שבו ההתפשטות היא מהירה מאוד ולמעשה לא ניתנת לשליטה".

הרב לנדא כתב עוד: "חוששני שלצערינו עברנו את השלב הזה, [והמספרים שמשרד הבריאות מפרסם ככל שהם גבוהים מאוד הם עדיין רחוקים מלשקף את המצב האמיתי מכמה סיבות].

"ולכן לענ"ד כל אדם הנמצא בקבוצת סיכון אסור לו לצאת מהבית בכלל, וגם לא לשהות בבית בקרבת בני משפחה שכן יוצאים, זו סכנת נפשות אמיתית, והסכנה כעת גדולה הרבה יותר כי כפי שזה נראה כעת בתי החולים עלולים ח"ו לקרוס בתוך ימים".

עוד הזהיר בחריפות וכתב כי "יתכן מצב שאנשים מבוגרים לא יקבלו טיפול כי בתי החולים לפי הכללים שלהם יעדיפו לטפל בצעירים יותר. [והם כבר נערכים למצב הזה!] הלוואי ואתבדה אבל חוששני שזה המצב".

לדברי ראש ישיבת 'היכל יצחק': "במספרים כאלו פשוט אי אפשר להישמר מהדבקה בשום דרך, לא מסיכה לא מחיצות ניילון ולא שום אמצעי מיגון אחר, אינם בטוחים, רק כותלי הבית.

"בנוגע למי שאינו בקבוצת סיכון: כל אחד יחשוב לעצמו, אם היה יודע בוודאות שעשרה אחוז לפחות מהמתפללים בבית הכנסת הם חולי קורונה, האם היה הולך לבית הכנסת? האם בית הכנסת מספיק בטוח במצב הזה? אז זה המצב כנראה, בכל בית כנסת כמעט יהיו כמה חולי קורונה שאינם יודעים מכך".

בסיום מכתבו התעודד ראש הישיבה מחיסון העדר וכתב כי "הנחמה היא שלא מדובר על זמן ארוך, כי לפי האמור לעיל כנראה שתושג חסינות עדר בתוך זמן קצר של שבועות ספורים. והמספרים יצנחו, אבל בשבועות האלו כל אלו שבקבוצות סיכון עליהם להישמר באופן קיצוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר