התפרצות במגזר

בערים החרדיות: אחד מכל ארבעה נבדקים - חיובי לקורונה

מגפת הקורונה ממשיכה להשתולל במגזר החרדי; מנתוני משרד הבריאות עולה כי 32.5% מהבדיקות שנערכו בביתר עילית - חיוביות. בב"ב: 27.91% ובאלעד 31.27% • וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)

מנתוני משרד הבריאות שנאספו בימים האחרונים עולה כי התפרצות הקורונה במגזר החרדי נמשכת וכי הערים החרדיות מובילות באחוז הבדיקות החיוביות.

העיר ביתר עילית מובילה במספר הבדיקות החיוביות ועומדת על 32.5% בדיקות חיוביות מסך כלל הבדיקות שנערכו בעיר מאז יום שלישי בשבוע שעבר ועד אמש.

במקום השני נמצאת העיר החרדית אלעד עם 31.27% בדיקות חיוביות. בעיר בני ברק מספר הבדיקות החיוביות עומד על 27.91%.

בעיר בית שמש, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 23% ובירושלים אחוז הבדיקות החיוביות זינק ל-17.72%.

כזכור, בטור שפרסמה, כאן ב'כיכר השבת', ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, היא הסבירה את ההתפרצות בחברה החרדית: "נתונים באוכלוסייה החרדית: יש כ-1,000,000 אנשים הגרים בישראל המשתייכים לאוכלוסייה החרדית. מתחילת ספטמבר, שיעור הנדבקים באוכלוסייה החרדית היה פי 2 מהאוכלוסייה הכללית ובשבוע אחרון, שיעור הנדבקים זינק לפי 3 בהשוואה לאוכלוסייה הכללית! בשבועיים האחרונים בלבד נדבקו כמעט 20,000 אנשים באוכלוסייה החרדית.

מעל מחצית האנשים שנדבקו בנגיף באוכלוסיה החרדית הם בגילאים צעירים (0-29) וחלקם עם תסמינים קלים או ללא תסמינים אבל עדיין מדבקים באותה מידה.

בנוסף, בניגוד לדעה המקובלת, אנו רואים מקרים של אנשים צעירים ובריאים שמגיעים למצבים מסכני חיים: עד כה, בבני 0-29, חלו 32 מקרים באופן קשה או קריטי; בבני 30-59, חלו 200 מקרים באופן קשה או קריטי; בבני 60+ חלו 259 מקרים באופן קשה או קריטי. כלומר כמעט 50% מהתחלואה הקשה בקרב חרדים היה בקרב בני 0-59.

התמותה מהנגיף שכיחה יותר בגילאים מבוגרים אך יש מקרי תמותה גם בצעירים. עד כה 177 אנשים מאוכלוסייה החרדית שאובחנו בקורונה נפטרו. מתוכם, 15 מקרי תמותה היו בנדבקים בני פחות מ- 60. אחוז התמותה בצעירים גבוה יותר באוכלוסיה החרדית (8%) לעומת האוכלוסיה הכללית (5%).

התמונה העולה מנתונים האלה שהמגפה תוקפת את האוכלוסייה החרדית באופן קשה, ולא רק במבוגרים, אלא גם בצעירים באופן משמעותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר