"המוות השחור"

פאניקה בסין: מצב חירום הוכרז בשל התפרצות מחלת דבר

מחוז שלם בסין נמצא תחת מצב חירום בדרגה 4 בשל התפרצות דבר. שני מקרי מוות אובחנו בצפון ומקרה שלישי התגלה בדרום. החשד: המחלה הקטלנית מתפשטת דרך חולדות (בעולם)

חיה כהן | כיכר השבת |
חיטוי הרחובות מפני המגיפה (צילום: shutterstock)

על רקע המאבק הקשה בנגיף הקורונה שהתפשט לכל העולם תוך פחות משנה, סין מתמודדת כעת עם איום חדש: התפרצות של דֶבֶר שיכולה להפוך אף היא למגיפה, כיוון שמדובר במחלה מדבקת מאוד וקטלנית הרבה יותר.

הרשויות בסין הכריזו על מצב חירום שהוחל על כל מחוז יונאן שבדרום המדינה לאחר שביום ראשון האחרון ילד בן 3 אובחן כחולה בדבר. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הילד טופל באופן מיידי, אך בסין מיהרו להכריז על מצב חירום בדרגה 4, כיוון ששני מקרי הידבקות קודמים שאירעו בחודש יולי הסתיימו במוות.

הדבר היא מחלה קשה שגורמת לדלקות וכאבים עזים בקשרי הלימפה, קשיי נשימה ודימום, כאשר ללא טיפול הולם אחוז המתים מדבר נע בין שישים לתשעים אחוזים.

בכפר בו נדבק הילד ובנקודות שונות ברחבי סין התגלו מספר פגרים של חולדות, מה שעורר את החשד שמדובר בדבר. מקור ההדבקה העיקרי של הדבר הן חולדות, עכברושים ופרעושים נגועים. חיידק הדבר מועבר ממכרסם למכרסם ומשם לבני אדם דרך עקיצות פרעושים. ריבוי החולדות המתות מעלה את החשש בקרב מומחים שייתכן ואבדה השליטה על ההתפרצות הנוכחית.

גורמים רפואיים הגיעו למחוז בניסיון לאתר נדבקים נוספים ולהגביר את המודעות למחלה בין תושבי האזור.

מחלת הדבר גרמה למגיפות אכזריות לאורך ההיסטוריה וכמעט בכל התפרצות גבתה את חייהם של עשרות מיליוני בני אדם. אחת ההתפרצויות הזכורות ביותר מכונה "המוות השחור" והיא התרחשה במאה ה-14 באסיה ובאירופה. כ-35 מיליון בני אדם בסין וכרבע מאוכלוסיית אירופה מתו באותה מגיפה.

מגפת "המוות השחור" אף ליבתה את עלילות הדם והרדיפות האנטישמיות נגד יהודי אירופה. היהודים חיו בקהילות סגורות ונטילות הידיים התכופות סייעו להם לשמור על היגיינה, לעומת הנוצרים שהתקבצו תכופות בכנסיות, התערבבו אלה באלה והגבירו את הפצת המגיפה. לכן, האשימו הנוצרים את היהודים בהרעלת בארות המים והפצת הדבר במטרה להכחיד את בני הדת הנוצרית, מה שהוביל למהומות ופרעות קשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר