"פשוט מחליא!"

אנטישמיות בגוגל: תמונות מחרידות בחיפוש

אם תחפשו בגוגל תמונות את המונח jewish baby stroller, מנוע החיפוש הפופולרי יציג בפניכם תמונות של גריל גז, כחלק מקמפיין מאורגן של קבוצה ניאו נאצית אנטישמית (אקטואליה)

(צילום: מסך, מתוך גוגל)

האם גוגל מאפשרת תוצאות אנטישמיות בחיפוש אחר מונחים יהודיים? בימים האחרונים, נחשף בכלי תקשורת ברחבי העולם על קמפיין חדש, ככל הנראה של קבוצה ניאו נאצית.

אם תחפשו בגוגל את המונח jewish baby stroller, עגלות תינוק יהודיות, תקבלו בתוצאות התמונות קריקטורות אנטישמיות, גריל גז, ושאר תוצאות מחרידות.

ארגונים המנטרים פעילות אנטישמית ברשתות מדווחים כי לא מדובר בפעם הראשונה שקמפיינים מתוכננים מביאים לתוצאות מחרידות בחיפוש גוגל מחריד.

עם זאת, הפעם, בניגוד לעבר, בגוגל מנסים להסביר זאת באלגוריתם שלהם, ולא פועלים להסיר את החרפה, הרומזת לתאי הגזים בהם שרפו הנאצים ימ"ש יהודים בשואה.

דב הייקינד צייץ בתגובה: "זה חולני ובלתי נתפס. אין עוד אוכלוסיה שגוגל תתיר לכזה רוע ואימה כנגדה להופיע בתוצאות החיפוש אצלה. עלינו לא רק לבדוק כיצד זה קרה אלא גם לוודא כי התופעה הזאת תוסר ולא תחזור שוב. פשוט מחליא!".

דובר גוגל הגיב: "אנחנו מבינים את החששות שלך ומתנצלים, תוצאות החיפוש אינן משקפות את דעתנו. כאשר מתבצע חיפוש, אנחנו מנסים למצוא תוכן שתואם לשאילתא. בדרך כלל זה שימושי ומוצא תוצאות מתאימות, אך במקרים כאלו זה בעייתי. כאשר מחפשים 'עגלות תינוק', מתקבלות תוצאות מתאימות".

הוא הוסיף כי הדבר יכול להיות כאשר מחפשים שאילתא לא שכיחא, והבהיר: "זהו ההסבר לתופעה, אך לא תירוץ עבורה. נבחן את המצב הספציפי הזה על מנת לראות כיצד ניתן לשפר את התוצאות. שוב, אנו מתנצלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר