ומה הפתרון?

אלפי נדבקים ביום? משה בר סימן טוב מסביר איפה הבעיה

"חזרנו לשגרה במקום לחזור לשגרת קורונה", אומר משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, ומפנה אצבע מאשימה למערכת החינוך ולאיטיות קבלת ההחלטות (חדשות)

משה בר סימן טוב (צילום: Flash90)

בצל העלייה בתחלואה בנגיף ה'קורונה' והסגר השני שהוטל ישראל, שהפכה למדינה הראשונה בעולם שהטילה סגר כללי שני, משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, התראיין לקרן מרציאנו במהדורה המרכזית של 'חדשות 12', הסביר מה קרה שגרם לעלייה בתחלואה ומה צריך לעשות.

"חזרנו לשגרה במקום לחזור לשגרת קורונה", אמר משה בר סימן טוב. "כשראינו את המספרים עולים לא תיקנו את זה מיד".

בר סימן טוב הבהיר כי "זה בסדר שניסינו" לחזור לשגרה, "אבל הבעיה היא שלא תיקנו את ההחלטה בזמן".

הוא הפנה אצבע מאשימה למערכת החינוך ואמר כי "בהתחלה יצאנו בצורה מסודרת, הלימודים בכיתות הנמוכות היו בקפסולות ואז זה נשחק".

האיש שהוביל את המאבק בגל הראשון, בהצלחה לא מבוטלת, רואה במערכת החינוך כאשמה העיקרית בהפצתה נגיף. לדבריו, "הילדים התערבבו בחוגים ואחרי הצהריים בהסעות. התחלנו לנהל משא ומתן עם הווירוס והוא לא אוהב שמעגלים פינות. 200-300 אלף עובדי הוראה בכל הארץ ומסתובבים, אם לא שומרים על הכללים הווירוס תוקף".

ומה דעתו על הסגר השני? לדעתו יש לו סיכוי להצליח כי אין לימודים במוסדות החינוך. "הוא אומנם פחות אפקטיבי ממה שנקטנו בו בגל הראשון כי אנשים פחות מקפידים על הכללים ויש יותר התקהלויות", אומר בר סימן טוב, "המשמעות היא שהסגר יצטרך להיות יותר ארוך".

בר סימן טוב עמד על ההבדל בין הגל הראשון לשני ואמר כי בגל הראשון "ההחלטות התקבלו מהר והיו ענייניות ומהירות", אך כעת, בגל השני, "הממשלה השתנתה ומשהו במכניזם של קבלת ההחלטות השתנה. יש תחרות על מי מקל יותר על הציבור ולא על מי ששומר על בריאות הציבור. כשאתה לוקח את הזמן הנגיף עובד – צריך לעבוד מהר".

בר סימן טוב נשאל על תרחישי האימה שפיזר כאשר הואשם על-ידי ליצמן כי זרע פאניקה ואמר כי "חששתי בגל הראשון שמספר המתים יכול להגיע ליותר מ-5,000 ועכשיו יש תרחישים של מספרים גבוהים יותר. תרחישים קשים היו יכולים להתרחש אז ויכולים להתרחש היום. אם נגיע לחורף עם עלייה במספר החולים הקשים אז מערכת הבריאות לא תדע לתת את המענה והמספרים יעלו".

בר סימן טוב האשים במרומז את נפתלי בנט ואמר כי "אנחנו לא הדלפנו מכל שיחה בתוך הקבינט או מתוך פורום מצומצם ולא התראיינו – אנחנו מיגרנו את המגפה. הבאנו הישגים שלא היו כמוהם בעולם".

כאשר נשאל על מתווה הרמזור של גמזו, אמר בר סימן טוב כי "אני מתקשה לראות את מתווה הרמזור עובד. אדם שגר בבני ברק לא ילך למסעדה ברמת גן? הסייעת של הבן שלי בשכונה הירוקה בירושלים והיא מגיעה משכונה אדומה, לא תבוא לעבודה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר