תיעוד בלעדי

תגרה והרמת ידיים: הבחורים השתחררו מהקפסולות ונקלעו להיתקלות עם השוטרים

בחורי ישיבה מכרמיאל שהשתחררו לביתם במוצאי יום הכיפורים נקלעו לתקרית אלימה עם פקח שלטענתם "חיפש אותם". העירייה: "קיללו את הפקח וזרקו ביצים לכיוונו" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
התקרית ביציאה מהישיבה (באדיבות המצלם)

תלמידי ישיבה שניסו לחזור לביתם במוצאי יום הכיפורים, בתום 40 יום בהם היו מבוצרים במתחם הישיבה, נתקלו לטענתם בלא מעט התנכלויות. תיעוד מקומם המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', מלמד על התנכלות מכעיסה שעברו תלמידי ישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל בשובם מהישיבה.

תלמידי הישיבה שהחלימו ברובם מהקורונה, שוחררו לביתם לאחר שביצעו בדיקות שליליות. אוטובוסים שנשכרו מטעם הישיבה המתינו לתלמידים בפתח הישיבה במוצאי יום הכיפורים, כפי שעשו יתר הישיבות.

אלא שמיד עם צאתם של הבחורים ממתחם הישיבה הגיעה ניידת ראשונה לעקוב אחר הבחורים. בחורים סיפרו ל'כיכר השבת', כי "מהרגע הראשון היה נראה שמחפשים אותנו".

הפקח מטעם השיטור העירוני הסתובב בין התלמידים והחל להעיר לתלמידים על כך שחלקם לא עטו מסכות על האף כמתחייב בחוק.

בשלב מסוים, החל עימות בין שוטר לאחד התלמידים שלטענת הפקח לא עטה מסכה על האף. התלמיד סירב להזדהות, והשוטר ניסה לעצור אותו תוך שהוא מפעיל כוח ואלימות.

התלמידים, שעל פי תיעוד עטו מסכות על אפם, ניסו למנוע את מעצרו באמצעות צעקות, הפקח הזמין תגבור נוסף בניסיון למנוע מהבחור לעלות על המיניבוס חזרה לביתו.

אחד התלמידים שנכח בתקרית זועם בשיחה עם 'כיכר השבת' וטוען כי לשלוח ניידת ושוטרים לזירה מסוגרת של תלמידי ישיבה ולהתהלך בין הבחורים, זה "לחפש אותנו בקטנות", כלשונו.

הוא מוסיף: "אנחנו מרגישים שההתפרצות שהייתה בישיבה לפני כחודש השפיעה מאוד על ההתנהגות של המקומיים כלפינו, זו הסתה שחלחלה עד לצמרת שם מתייחסים אלינו כמצורעים וכמנודים".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "הסרטון הינו מגמתי ומתאר חלק קטן מאוד מהאירוע שהתרחש שם".

בתגובתם טענו בעירייה כי "במוצאי כיפור התקבלו תלונות במוקד הביטחון של העירייה על התקהלות ואי עטיית מסיכה במרחב הציבורי בסמוך לישיבה "רינה של תורה". למקום הוזנקה ניידת עם פקח שיטור עירוני. הפקח עמד אל מול כ- 400 בחורים שחלקם לא עטו מסיכה ולא שמרו מרחק".

"לבקשת הפקח סרב הבחור להזדהות וישר אחרי בקשתו החלו לקלל אותו ואף לזרוק ביצים לכיוונו. עיריית כרמיאל ומחלקת הביטחון העניקו שירות מצוין ומעטפת לישיבת "רינה של תורה" במשך ארבעה שבועות בהם כמעט כל התלמידים זוהו כחולי קורונה מאומתים בפיילוט ראשון בארץ של הפיכת ישיבה למלונית בידוד. העירייה פעלה ברגישות ובאחריות תוך שיתוף פעולה עם הנהלת הישיבה. אנו רואים את התנהגות הבחורים בחומרה רבה ופגיעה במערכת היחסים המצוינת שיש לעירייה עם הישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר