יהיה שלום?

הסכם השלום יבוטל? פסק הלכה מפתיע בסודאן

ברקע הדיווחים על ההסכם הקרב הבא בין מדינת ישראל לסודאן ועל 'התחממות היחסים', יצאו פוסקי הלכה מוסלמיים מהמדינה בפסק, העלול לטרפד את המאמץ האמריקאי (עולם)

נתניהו באוגנדה שם ניפגש עם הנשיא הסודני (צילום: לע"מ)

ברקע הצעת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסודן, והדיווחים על ההתפתחויות החיוביות לנירמול היחסים בין המדינות, פוסקי הלכה סודאנים הוציאו פסק הלכה נגד ההסכם.

מדובר ב'חברי מרכז ההלכה האסלאמי' בסודאן, שפרסמו היום (רביעי) 'פסק הלכה', כי אסור על פי ההלכה המוסלמית להסכים לנרמול היחסים עם ישראל - בכל התחומים.

יחד עם זאת, דעת הציבור בסודאן, נוטה בחיוב להסכם נירמול היחסים וזאת בשל ההצעה האמריקנית המפתה שכרוכה בהסכם. על פי הדיווחים, היום, קיימו שלוש מפלגות מרכזיות בסודאן, הצהרות לתקשורת בהן לחצו על ראשי המדינה להסכים להסכם.

כזכור, בשבוע שעבר, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו המריא מנתב"ג לחרטום, בטיסה הישירה הראשונה מישראל לסודאן, שם דווח על התחממות ביחסים בין סודאן לישראל.

נתניהו באוגנדה, בה הוא נפגש עם המנהיג הסודני (צילום ארכיון: לע"מ)

בהודעת מחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי בפגישת מזכיר המדינה פומפאו וראש ממשלת סודן עבדאללה חמדוק, "השניים דנו בהתפתחויות חיוביות ביחסי סודן וישראל".

כאשר המריא מישראל, צייץ מזכיר המדינה האמריקאי בחשבון הטוויטר שלו: "שמח לבשר כי אנחנו על הטיסה הרשמית והישירה הראשונה מישראל לסודן".

בניגוד להודעה האמריקאית, ראש ממשלת סודן טען בהודעה שפרסם כי הוא אמר לפומפאו שלממשלת המעבר בראשותו הוא עומד אין את הסמכות לכינון יחסים עם ישראל.

הוא הוסיף כי כדי לקבל החלטה על נרמול היחסים עם ישראל, יש צורך להמתין עד לסיום תקופת המעבר וכינון ממשלה קבועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר