מגזין חג • צפו

כך נמנע אסונות בסוכות; מפקד מחוז דן בכיבוי האש בראיון

החשש משריפות בחג הסוכות; מניעת קצרים חשמליים בסוכה; אסונות הילדים במרפסות וכך תמנעו אסונות בימי החופש המתמשך • טפסר רונן מכטייב, מפקד מחוז דן בכבאות והצלה, בראיון חג (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

טפסר רונן מכטייב, מפקד מחוז דן בכבאות והצלה בראיון חג ב'אולפן כיכר' מספר על ההיערכות של לוחמי האש לקראת חג הסוכות והחשש מפני שריפות בסוכות שעלולות להיות מסוכנות ולגבות חיי אדם.

במהלך הראיון הוא מספר על העבודה המאתגרת בצל הקורונה המתפשטת ומסביר כיצד נמנע קצר חשמלי בסוכה ואיך נמנע, בחסדי שמים, אסונות עם הילדים.

"אני מפקד מחוז דן של כבאות והצלה לישראל, והתפקיד העיקרי של מערך הכבאות בתקופה זו היא מאתגרת מאד בצל הקורונה", אומר טפסר רונן מכטייב, "המאמצים העיקריים של כבאות והצלה הם גם תוך ארגוניים, על מנת שנוכל לצמצם כמה שיותר את ההדבקה בקרב הכבאים. אנחנו מתנהלים בקפסולות מיוחדות ובמשמעת יוצאת דופן של לוחמי האש, ולכן עד כה אנחנו מצליחים להישמר עם מספר מבודדים קטן מאד".

בנוגע לסוכות, מה היא הסוכה שעליה אתה יכול לומר שהיא תקינה ושניתן להיכנס אליה ללא חשש?

"להבדיל מחגים כמו חנוכה או אירועי ל"ג בעומר שיש לנו את האלמנט המסוכן של האש, חג הסוכות הוא באמת חג נוח יותר בנושא הזה, ועדיין יש כמה דברים שבהם צריכים להיזהר, למשל המקום שבו בונים את הסוכה, ואמצעי הזהירות שנוקטים.

"חשוב מאד לשים סכך ירוק, ולא יבש כמו קיינעס או קנה סוף, ובנוסף אסור לאלתר אמצעי חיבור של חשמל כאלה או אחרים.

"חשוב לבצע את החיבורים בצורה תקינה, ולהקפיד להרחיק את גורמי החשמל ממגע ישיר עם הסכך, וחשוב מאד גם להניח כלי כיבוי כלשהו בתוך הסוכה, ולהקפיד על הדלקת נרות בצורה מרוחקת וסטרילית מאד, הרחק מהבדים או מהכורסאות בתוך הסוכה".

נחזור לנושא הקורונה, על איזה נקודות אתה אומר לנו ההורים לשים לב אליהם בזמן שכולנו נמצאים בסגר בבתים?

"חשוב להקפיד על נושא החשמל, ועל עניין השימוש בגז שייעשה ע"י מבוגרים ובהשגחתם. כמו כן חשוב להיזהר בנושא הטענת אופניים חשמליים בתוך הבית, להקפיד על טעינה תקינה ועל אופניים תקינים, ולמשך זמן הטעינה ולא לאורך זמן".

איך הקשר שלך עם המגזר החרדי?

"הקשר עם המגזר החרדי הוא טוב מאד, אבל יש לנו עוד הרבה מה לעשות בכל מה שקשור להסברה במגזר, ואני מאמין מאד שנעמוד באתגר הזה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר