באולפן 'כיכר'

ח"כ זוהר על ההסתה: "חרדים מקדישים את חייהם לקב"ה"

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מתייחס ל"השמצות נגד החרדים", ואומר בראיון נרחב ל'כיכר השבת', כי 'בשונה מהמגזר הכללי, החרדים בוחרים להקדיש את חייהם לטובת הקב"ה, ולא לחיי פאר'. צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), בראיון נרחב ל'כיכר השבת', מגיב להסתה הקשה המתקיימת נגדו בשל הפרות הנחיות הקורונה ומלמד זכות על אורחות חייו.

אנחנו כבר כמעט שבועיים בסגר מלא, אולי נכשלנו במאבק נגד הקורונה?

אין ספק שהמאבק כרגע לא מצליח, ואנחנו לא מביאים את התוצאה האופטימלית שרצינו, אבל אני חושב שיש הבדל גדול בין הגל הראשון, שאז ניהל ראש הממשלה נתניהו את העניינים יחד עם השרים דרעי וליצמן בממשלת המעבר, לבין הגל השני שבו ישנה ממשלה עם 'כחול לבן' שבולמת ועוצרת הרבה מאוד דברים שאנחנו רוצים לקדם.

הם גם מעודדים את ההפגנות יחד עם האופוזיציה, ואין לי ספק שההתנהגות הזאת לא תרמה כלום לטובת המלחמה במשבר.

אמרתם שאתם מקימים את ממשלת האחדות כדי להילחם בקורונה, והנה אתה אומר שבגלל כחול לבן אתם לא מצליחים. אז אולי הגיע הזמן לפרק את הממשלה?

אני מסכים איתך לחלוטין, ואני קורא גם לראש הממשלה, בכל הזדמנות, לפרק את הממשלה - שלא תורמת כלום לפתרון המשבר.

יתכן שהכול היה מתוכנן מראש, גם עניין הקמת הממשלה ונושא התקציב, וגם המאבק בקורונה, כדי שיהיה לכם תאריך נוח לצאת לבחירות?

ממש לא. האמן לי שהקרבנו לטובת הממשלה הזאת המון דברים שלא חלמנו שנקריב אי פעם - למשל את תיק המשפטים, ראש ממשלה חליפי ועוד אין ספור דברים - משום שחשבנו שאולי באמצעות כך נוכל להתנהל בצורה טובה, אך הלכה למעשה זה לא הולך.

אני חושב שאין מישהו שלא אחראי למשבר הזה. זה מתחיל בראש הממשלה ועובר אלי ולכל השרים, כולל הציבור והאופוזיציה, משום שאנחנו כעם וכמדינה היינו צריכים לאחד כוחות לטובת המטרה. אבל זה לא מה שקרה.

אתה באמת חושב שההפגנות הן אלו שאשמות במצב בו אנו נמצאים היום?

כן, במאת האחוזים. מכמה סיבות. דבר ראשון משום שאנשים נדבקים שם, למרות שהם טוענים שלא, והסיבה הנוספת והעיקרית היא שיש קושי לבקש מהציבור לשמור על ההנחיות בזמן שבהפגנות לא עושים כך.

ראיתי את התמונות מערב יום כיפור, מהכותל שהיה ריק, ובאותו זמן במרחק של כמה ק"מ משם הפגינו אלפים והכפישו את ראש הממשלה, ואני לא יכול להסביר לציבור הדתי מדוע הם לא יכולים להתפלל להקב"ה, אבל המפגינים יכולים להתאסף בצורה שנוגדת את כל ההנחיות.

אני יכול להבין לליבם של החרדים, אבל אני חושב שאין לליכוד דבר וחצי דבר נגדם, ובטח שלא לראש הממשלה שפועל בשיתוף פעולה עם החרדים בכל קואליציה, ולכן אני חושב שהלכה למעשה אנחנו נהיה תמיד אלו שנשמור על האינטרס של הציבור החרדי, והאמירה של ליצמן בנושא הזה לא נכונה בכלל.

מה דעתך על ההסתה הקשה נגד הציבור החרדי בכל מה שקשור לנושא הקורונה, כפי שהיא נשמעת בחלק מכלי התקשורת ומהציבור?

אני חושב שמאז ומתמיד הליכוד והחרדים, בשל היותם שותפים טבעיים, הם מטרה מצד האופוזיציה ומצד השמאל, ולכן הדרך שלהם לקעקע ולהחליש את הליכוד היא באמצעות השמצת החרדים.

הציבור החרדי מביא לנו את מסורת ישראל אל השולחן, חי בצניעות ובוחר להקדיש את חייו לטובת הקב"ה, מבלי לחיות חיי פאר - וזה בשונה מהמגזר הכללי.

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר