צפו ב'המבקר'

החזן הבינלאומי בראיון חג היישר מניו יורק

החזן הנודע, נתנאל הרשטיק, חזן בי"כ המפטון בניו יורק בראיון חג מיוחד לתכנית 'המבקר' בו הוא מספר על החזנות בצל הקורונה, ועל הקריירה היוקרתית בהמפטון • צפו (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: בית הכנסת המפטון)

החזן הבינלאומי נתנאל הרשטיק, בן למשפחת החזנים המפוארת והמוכרת שעל פי המסורת שלה יש 14 דורות של חזנים, בראיון חג דרך הזום מניו יורק הרחוקה בו הוא מספר על תחילת דרכו בחזנות ובמוזיקה כילד בבית הכנסת הגדול בירושלים שעולה מידי פעם לשיר עם המקהלה, על בית הכנסת המפטון המפואר בו הוא משמש כחזן הראשי כבר מספר שנים ועל פרויקט הקורונה הגדול שלקח על עצמו בחודשים האחרונים.

"הקלטנו את כל התפילות של שבת והחגים ואפילו הימים הנוראים ביחד עם המקהלה. הפכנו את בית הכנסת לאולפן הקלטות של וידאו ואודיו כדי להקליט את זה כמו שצריך. בהמפטון בהנהגתו של הרב מארק שנייר, אנחנו עושים הכל מקסימליסטי. אצל הרב שנייר יש סיסמא "כל דבר שבשגרה צריך לעשות לא שגרתי", ואנחנו מקפידים לעשות כל דבר שיגרתי בהידור גדול ואנחנו רואים בהנגשת התפילה ונגינתה הידור מצווה גדול מאד".

"יש לנו מקהלה אחת מהטובות בעולם בניצוחו של יצחק חיימוב ואנחנו משקיעים מאד במוזיקה של בית הכנסת", הוא אומר בגאווה.

הוא מתייחס למצבה של החזנות כיום, ועל האתגרים של יהדות ארה"ב בכל הנוגע לשימור הקהילה היהודית וחיבור של יהודים למסורת ותפקידו של החזן בנושא. על אלבום המוזיקה שהוציא לפני כ-15 שנה והשילוב בין חזנות למוזיקה בת זמנינו.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר