"למנות מפכ"ל חיצוני"

הפוליטיקאים החרדים תוקפים את המשטרה

שר הפנים אריה דרעי, שוחח עם מ"מ המפכ"ל והסביר לו כי האלימות המשטרתית תגרום לאנרכיה ברחוב החרדי. כמו"כ תקפו; חברי הכנסת; אשר, פינדרוס, ליצמן, בן צור ובוסו (חרדי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
דרעי, אשר, בוסו וליצמן (צילום: יונתן זינדל, ומרים אלסטר פלאש 90 ועדינה וולמן)

האלימות המשטרתית כנגד הציבור החרדי, גרמה הערב (ראשון) לנציגי הציבור החרדי לדרוש את הפסקת האלימות. שר הפנים אריה דרעי, אף פנה למ"מ מפכ"ל המשטרה.

השר דרעי התריע בפני מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, כי ההתנהגות הקשה של השוטרים בכל הריכוזים החרדים, ייגרמו לאווירה קשה ולפגיעה בשמירת ההנחיות בתוך ציבור שרובו המוחלט שומר על כל ההנחיות וההוראות.

השר דרעי עדכן את מ"מ המפכ"ל כי עד כניסת הכוחות לרחובות הריכוזים החרדים, היה שקט מוחלט ושמירה מלאה של כל ההנחיות. מר כהן התחייב בפני השר דרעי כי הוא יבדוק את הנושא לעומק ויפעל להוריד את ההנחיות לשטח.

מוקדם יותר הערב, יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מסר לאור התיעודים שפורסמו כי "ההתנהגות האלימה שראינו היום כלפי חרדים היא תעודת ביזיון למשטרה. אנשים שאמורים לשמור על החוק והסדר, מפירים כל נורמה ציבורית, פוגעים בחפים מכל עוול ומפעילים אלימות כלפי ילדים וחלשים. קורא לשר הבט”פ אוחנה לבער התנהגות זו מהמשטרה לאלתר".

ליצמן מסר עוד כי "לצד זאת יש לראות בחומרה אותם כלי תקשורת שהבעירו את המדינה, נגד התנהגות המשטרה כלפי המפגינים בגשרים ובבלפור בכדי להדהד את המחאה הפוליטית, נדם קולם מול נאקת החרדים שהוכו ללא רחם".

כמו"כ בעקבות התיעודים הקשים של אלימות שוטרים בריכוזים החרדים, שוחח יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר עם הפיקוד הבכיר במשטרה ועם ניצב בדימוס אריק יקואל ראש צוות הייעוץ למגזר החרדי, ודרש את התערבותם המהירה לשינוי ההתנהלות מצד השוטרים בשטח.

יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס פנה למנות בדחיפות מפכ''ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה ואמר: ''צמרת הפיקוד של משטרת ישראל שכחה כי מולם נצבים אזרחים שווי זכויות ולא אויבים".

"במקום לפעול בשום שכל ובאיזון באכיפת תקנות הקורונה, פעלו היום השוטרים באלימות משולחת רסן, תוצאה של הסתה תקשורתית וריקבון מוסרי בצמרת הפיקוד המשטרתי".

עוד הוסיף פינדרוס: ''יש למשטרה שלל דרכים לאכוף את התקנות, אבל היא בחרה בדרך הקלה - לשלוח פלוגות לרחובות הערים החרדיות כדי להראות נוכחות. לא אכיפת התקנות עניינה את הקצינים החתומים על ההוראה, אלא הדיפת טענות התקשורת על העדר נוכחות בערים החרדיות".

''אם קציני משטרת ישראל שכחו את ערכיה הבסיסים של המשטרה - שירות והגנה, אין פתרון אחר מלבד מינוי מפכ''ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה, מארגון עם ממשק אזרחי. אחד שיידע שבצד השני יש אזרחים שווי זכויות ולא אויבים''.

חה"כ אוריאל בוסו שוחח הערב עם ניצב קובי שבתאי מפקד מג"ב, וביקש ממפקד מג"ב שמגיעים לזירה של המגזר החרדי להגיע קשובים, תיעודים של ילדים מובלים ומבהולים סביב שרשרת שוטרים, זה תיעודים שמייצרים משבר שהחזרה ממנו תהיה ארוכה אם בכלל, השניים סיכמו לבדוק אופציות נוספות בהנחיות באירועים הבאים ולהימנע מהגעה וחיכוכים מיותרים, ולהגיע יחד לזירה עצמה לבחון את האלימות ואת רענון הנהלים לפקודים בשטח.

כפי שדווח מוקדם יותר הערב, מקלב שוחח עם השר אוחנה ואמר כי "התחלואה אמנם גבוהה וחייבים לראות איך אוכפים את הסגר, אך אסור שתהיה ענישה קולקטיבית או סביבתית".

לדברי מקלב: "אנשים שלא קשורים למקרה - עוברי אורח, נענשים בגלל חוסר שליטה של פיקוד המשטרה במקום, אין שום תכלית לעימות עם הציבור, יש אין ספור דרכים לאכוף את התקנות מבלי להתעמת עם הציבור". אמר מקלב.

מקלב הוסיף כי "ישנם שוטרים אלימים שלא יודעים לשלוט על עצמם, וצריך לפעול ברגישות".

אוחנה מצדו השיב שיחדד את המסרים מול הפיקוד המשטרתי, והבטיח לעקוב מקרוב אחר הנעשה בריכוזים החרדים.

סגן שר הפנים יואב בן צור בתגובה לאלימות המשטרתית הערב: "כדי למגר את המגיפה חייבים להקפיד על ההנחיות
זו דעת מועצת חכמי התורה וכך נפסק להלכה".

"עם זאת יש דרך לאכוף את ההנחיות, האלימות המשטרתית שהופעלה הערב חרגה מכל פרופורציה. אני קורא לשר לבט"פ לעצור מיידית את ההשתוללות בריכוזים החרדים ולפתוח בחקירה נגד שוטרים שהפעילו אלימות ברוטאלית נגד ילדים ועוברי אורח".

חה"כ יוסי טייב מש"ס אמר: "בעיצומו של חג הסוכות - חג האחדות והשמחה של עם ישראל, זה פשוט לא נתפס מה שקורה פה, כואב לי לראות את התמונות ואת העימותים בין אנשי הבטחון לאזרחים, היחס המופלא שמקבל הציבור החרדי, אני רוצה להזכיר לכולם אנחנו נמצאים כעת במלחמה בנגיף הקורונה אנו נמצאים בחג שבו הייתי שמח לראות תמונות של כבוד האחר, וערבות הדדית".

"אני קורא לכולם לשמור על הנחיות משרד הבריאות ובמקביל פונה לאנשי כוחות הביטחון: אנא מכם אנשים אחים אנחנו, בבקשה שהאכיפה על שמירת ההנחיות תהא בדרכי נועם ובהידברות, כי ביחד, כן רק ביחד כשנכבד זה את זה נוכל להתגבר על הנגיף ולנצח, כי עם ישראל כוחו באחדותו".

ח"כ ינון אזולאי מש"ס אמר: "הגיע הזמן שבמשטרה יפסיקו לראות בחומרה מעשים נבזים מעין אלו, ויתחילו להעניש בחומרה את העשבים השוטים".

"שליחת התיק למח"ש אינו אלא שליחת התיק למחלקת חיפוי שוטרים על מעשיהם הפלילים. אני קורא למ"מ מפכ"ל המשטרה להשעות במיידי את השוטר שסרח. יחד עם זאת, אני מגנה כל אלימות כלשהי מכל צד שהוא וקורא לאחיי מהמגזר החרדי והכללי לנהוג באיפוק ולפעול ע"פ כללי משרד הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר