הרב גרוסמן התגלה

בזכות החלום: חולה הקורונה נקבר בערב שבת

בערב חג הסוכות נפטר הרב דוד חדד ממגדל העמק מנגיף הקורונה, ונוצר חשש כי הקבורה לא תתקיים לפני שבת, אך בזכות חלום שחלם הקברן - הקבורה נעשתה לפני שבת (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הלוויה, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ביום שישי האחרון, ערב שבת וחג סוכות, נפטר הרב דוד חדד ממגדל העמק. בשל הסמיכות לחג ולשבת, נוצר חשש כי ייתכן והקבורה לא תתקיים לפני השבת, אך לאחר חלום שחלם הקברן, הרב חדד הובא למנוחות דקות ספורות לפני כניסת השבת.

מדובר ביהודי צדיק ממגדל העמק, בן 65, עם משפחה בת 15 נפשות, שרובה גרה ברחבי העולם וילדיו משמשים כשלוחי חב"ד במספר מקומות. הרב חדד נדבק בקורונה לפני כחודש, ומצבו הלך והחריף עד שנפטר, כאמור, בערב שבת.

הקברן מספר על חלומו הפלאי

נתן גרוסמן, נכדו של הגרי"ד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, מספר ל'כיכר השבת' את השתלשלות המקרה, "קיבלתי עדכון בערב החג שהוא נפטר ושאלתי את המשפחה האם הם זקוקים לעזרתי בארגון ההלוויה. המשפחה שמחה לעזרה, בעקבות כך שנתקלה בשתי בעיות עיקריות; הראשונה, להוציא תעודת פטירה בערב שבת. והבעיה העיקרית הייתה הטהרה. במגדל העמק לא עושים טהרה לחולי קורונה, וצריכים לשלוח לטהרה בחיפה - עם אמבולנס מיוחד".

גרוסמן מספר, "בדרך לא דרך הצלחנו להשיג את כל האישורים ואת כל הבירוקרטיה פתרנו. אך בשל השעה הלחוצה של ערב שבת, הקברנים במגדל העמק סיכמו איתנו, כי במידה והגופה תגיע עד השעה 17:00 הרב חדד ייקבר בערב שבת, ואם לא - לא.

"המשפחה רצתה מאוד שהקבורה תעשה לפני שבת - בגלל הזכות המיוחדת להיקבר בערב שבת, אך זה היה נראה משימה בלתי אפשרית לחלוטין - בשל כל האילוצים המרובים שהיו, כאמור.

"הגיעה השעה 17:00, וכך היה רצון ד', שהגופה רק סיימה את הטהרה בחיפה וכעת יש מרחק נסיעה של שעה למגדל העמק, וכך יצא שהרב חדד לא ייקבר כצדיק בערב שבת - וזאת בשל הסירוב המוצדק של אנשי החברא קדישא במגדל העמק".

גרוסמן מסביר, שזה היה גדול עליו והוא החליט לפנות לסבו, הגרי"ד גרוסמן, כדי שינסה לדבר ולהשפיע על ליבם של קברני מגדל העמק ושיסביר להם את החשיבות הרבה ויבטיח להם שלא יהיו הספדים.

"סבא, החליט לדבר עם ראש הקברנים ולדבר על ליבו, אך להפתעתו כאשר התקשר אליו הוא אמר לו על המקום בוודאי, נקבור אותו לפני שבת".

"סבא המופתע", מספר גרוסמן, "לא הבין מאיפה הקברן הסכים כל כך בקלות, עד שהקברן סיפר לו את מה שחלם בעת מנוחת הצהריים שלו ביום שישי.

"וכך סיפר הקברן: 'הלכתי לנוח צהריים, ופתאום אני רואה בחלומי את הרב גרוסמן רב העיר, והוא אומר לי בשעה זו נפטר הרב חדד, ואני ידעתי שהוא הולך להיפטר ואתה חייב לקבור אותו עוד לפני השבת, ולכן החלטתי שאני אקבור אותו מיד לפני שבת - יהיו הניסיונות אשר יהיו', הרב גרוסמן ביקש משמעוני הקברן, תבקש לפני הקבורה מהנפטר מחילה על כך שלא הספדנו אותו כראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר