סוער בירושלים

לילה שלישי של מהומות: תושבים מאשימים את המשטרה

שוב לילה סוער בסמוך לשכונות החרדיות במרכז העיר ירושלים, עשרות שוטרי יס"מ פעלו ברחוב שבטי ישראל ועצרו כמה מפגינים חרדים ובמשטרה כבר נערכים מראש למהומות שייערכו גם היום (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לילה שלישי של מהומות עבר על רחוב שבטי ישראל בירושלים, במהלכן פעלו במקום כוחות גדולים של המשטרה, שעצרו כמה חשודים ביידוי אבנים, ואף פעלו במקום באופן חריג באמצעות בלשים מחופשים לחרדים שעצרו צעיר חרדי שהשליך אבן.

התושבים מאשימים את המשטרה באחריות למהומות. לדבריהם, העובדה שידוע שהמשטרה פועלת במקום מושכת מאות סקרנים שמגיעים לרחוב בשביל ה"אקשן" וכך באופן מעשי המשטרה היא זו שמביאה את המהומות אל השכונה החרדית.

אחרי חמש שעות של עימותים בין כוחות המשטרה לתושבי האזור, השקט חזר לרחוב והמשטרה נערכת כבר למחר, מה שברור יביא שוב את הסקרנים למקום.

תושבים ברחוב זועמים ואומרים ל'כיכר השבת': "אם המשטרה לא הייתה מגיעה לפה עם הכוחות האלה לא היה נוצר פה הבלגן הזה. במקום שהמשטרה תפעל במקומות שבאמת יש התכנסויות גדולות, הם גיבורים על ילדים קטנים ומשועממים".

"זהו גלגל, שרק המשטרה יכולה לעצור, אם היא תפסיק להגיע בצורה כזו לאזור, הסקרנים פשוט יישארו בבית ולא נראה את כל התמונות האלה", מאשימים התושבים.

במהלך החג התקיימו מהומות גם בכיכר השבת וברחוב שטראוס, כשאל המקום הגיעו מאות סקרנים לאחר הידיעות על אכיפה מוגברת של המשטרה במקום, במהלך הפעילות אף תועדו מעצרי שווא של צעירים חרדים שכל חטאם הוא עמידה בסמוך לשוטרים. אתמול תועדה גם אלימות שוטרים, כשבאירוע אחד השליך מפקד תחנת לב הבירה נער צעיר על הקיר באלימות קשה ואף סטר לו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל עומדת ביחד עם כלל אזרחי ישראל בראש המאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה שכידוע לכל מפיל חללים רבים.

כחלק מהמאבק המשותף עוסקת המשטרה בהסברה ובשיח מתמיד עם כלל הקהילות השונות ברחבי הארץ. לצערנו למרות זאת ישנם כאלה שמזלזלים בהוראות מצילות חיים ועושים דין לעצמם תוך סיכון חייהם וחיי אחרים.

משטרת ישראל כגוף אכיפה פועלת כדי למנוע זאת. אולם למרות הצורך הברור לשמור על הכללים המשטרה נדרשת מידי פעם לפעול ולאכוף ויש מי שהדבר לצנינים בעיניו.

אנו קוראים לציבור שאינו שומר על הכללים לחשוב שנית על כך ולהציל את עצמו ואת האחרים. נוכחות השוטרים הינה עובדה מוגמרת בכל מקום ובכל ישוב ושכונה. הנוכחות הזו היא למען הציבור וכך תמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר