187,000 שקל

חולטו כספי אמו של המחבל שרצח את חיה זיסל בראון הי"ד

אמו הישראלית של המחבל, שרצח באכזריות את חיה בראון בת 3 החודשים וימימה מאסקרה שהיתה בהליכי גיור, כבר לא תהנה מ-187,000 השקלים שחמאס תכנן להעביר לה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תמונתה האחרונה של חיה זיסל בראון הי"ד (באדיבות המשפחה)

שר הביטחון בני גנץ חתם היום (שלישי) על 'צווי תפיסה' לכספים ורכוש של חמאס והרשות הפלסטינית אותם הם תכננו להעביר לבני משפחות מחבלים בישראל.

מדובר, בין היתר, ב-187,000 שקל שיועדו לאמו של המחבל שרצח את הפעוטה חיה זיסל בראון בת שלושת החודשים ואת קארין ימימה מאסקרה (22) הי"ד, בפיגוע דריסה בירושלים.

חתימתו של השר גנץ על ארבעה צווי תפיסה לכספי טרור שהועברו מחמאס והרשות הפלסטינית, חילטה כספים בהיקף מצטבר של מאות אלפי שקלים, זאת כחלק מהמערכה הכלכלית נגד פעילי טרור אותה מתכלל המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון (מט"ל), ביחד עם שב"כ, אמ"ן, משטרת ישראל, משרד החוץ וגורמים נוספים.

בהודעת משרד הביטחון על כך נכתב, כי "כספי הטרור שאותם הורה גנץ לתפוס, שולמו למחבלים המרצים עונשי מאסר בכלא הישראלי, וכן לבני משפחות מחבלים שנהרגו, כחלק מפעילות שיטתית ומאורגנת של ארגוני הטרור להעצים פעילות ומעשי טרור ולתגמל אסירים ובני משפחותיהם".

הלוויתה קורעת הלב של חיה בראון הי"ד (צילום: אורי דיוויס ויוסי גוטהולד, חדשות 24. תמונה: יונתן סינדל, פלאש 90)

יצוין, כי אמו של המחבל מפיגוע הדריסה המדובר, היא אזרחית ישראלית בשם אנאס רבחי סעיד שלודי, המתגוררת בשכונת סילוואן שבמזרח העיר ירושלים.

בנה, עבד אל רחמאן אדריס מחמד יחיא שלודי מסילוואן, ביצע כאמור את הפיגוע בתחנת הרכבת הקלה בירושלים, בחודש תשרי תשע"ה, בו נרצחו חיה זיסל בראון וקארין ימימה מאסקרה, ונפצעו שבעה אזרחים נוספים.

להוריה של חיה הפעוטה היה זה אסון גדול במיוחד, משום שהיא היתה בת בכורה, לה הם ציפו במשך שנים. קארין ימימה מאסקרה, אזרחית אקוודרור, באה לישראל כדי להתגייר, ולמדה לשם כך בסמינר חרדי מוכר בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר