כלל הציבור החרדי - כקורבן

"השתוללות השוטרים, כדי לכסות על האישור לאירועי ענק"

זעם רב על התנהלות משטרת ישראל, שבידה האחת מאשרת קיום אירועים המוניים בחסידויות ב'מאה שערים', ובידה האחרת מבצעת מעצרי שווא ומתנהגת באלימות כלפי עוברי אורח וילדים חרדים (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מעצר בירושלים, השבוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האישור שהעניקה משטרת ישראל למספר קהילות גדולות לקיים שמחות בית השואבה באין מפריע, בניגוד לחוק, ובלבד שלא יתועדו, מתברר לפי עסקנים בכירים כגורם המניע את האלימות המשטרתית ברחובות הריכוזים החרדיים.

כידוע, מזה מספר ימים שהאזור הסובב את שכונת מאה שערים סוער מאוד, כאשר כוחות משטרה גדולים, בהם לוחמי יס"מ ומשמר הגבול, פושטים על הרחובות - באופן רשמי כדי לבדוק את מידת מילוי הנחיות משרד הבריאות ולאכוף את כללי הסגר.

אך לא רק שם: גם הערים בני ברק וביתר עילית הפכו השבוע לזירות קרב, וחול המועד סוכות תשפ"א ייזכר לשנים רבות כעמוס באירועים אלימים, לאחר ששוטרים נהגו בברוטאליות כלפי עוברי אורח וילדים, במה שנראה כהתנהלות אליה הם הונחו בהוראה מלמעלה.

נצ"מ מרציאנו סוטר לילד בעל מוגבלות (צילום: מוטי קסטל, ערוץ 20)

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', צילומים רבים העלו תמונה מטרידה של מעצרי שווא ואלימות קשה נגד חרדים, בהם לא מעט ילדים, והמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים אף פתחה בחקירת כמה מן האירועים.

כעת, בשיחה עם 'כיכר השבת', מביעים תושבי השכונות הסמוכות ל'מאה שערים' את זעמם על התנהלות המשטרה: "הרסו לנו את שגרת החיים. אנחנו חיים בתוך זירת קרב, והכל כדי לספק תמונות לתקשורת, להציג שכביכול הם מבצעים אכיפה בשכונות החרדיות".

"המשטרה משתוללת פה", נשמעת הטענה האחידה ממספר עסקנים בכירים המעורים בנעשה, "רק כדי לכסות על האישור השקט שלהם לקיים את שמחות בית השואבה בחצרות הגדולות".

הוראה למעצר שווא: "מי שיש פה - תעצרו!" (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכחשת המשטרה את הדיווח ב'הארץ' כי היא אישרה בסתר לקיים את שמחות בית השואבה בחסידויות תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, בהשתתפות אלפים במקום סגור, ובתנאי שלא ייצא משם תיעוד - מעוררת לעג בקרב העסקנים.

"איך המשטרה מכחישה את המציאות", אומר אחד מהם, "הרי יש פה מדי לילה אירועים בהשתתפות אלפים, בעוד היא מתעסקת עם כמה נערים ברחוב שבטי ישראל או להיטפל לעובר אורח בערים חרדיות אחרות, תוך שהיא מאפשרת את קיום האירועים המסוכנים".

"החי לא יכול להכחיש את החי...", מוסיף בכיר ב'תולדות'. "אני מבין את המשטרה שלא נכנסת לתוך האירועים ההמוניים שלנו, כי זה יסתיים בפיצוץ שאיש לא רוצה. המצב הנוכחי כאילו טוב לכל הצדדים. המשטרה מציגה לתקשורת אכיפה, אקשן ורעש, ומאידך לא נכנסת איתנו למלחמה".

אך כאמור תושבים אחרים לא מסכימים עם הגישה שהעסקן החסידי מציג. לדבריהם "אם יש אכיפה, שיאכפו. למה אנחנו צריכים לסבול בגלל שהמשטרה מכסה על האירועים ההמוניים במאה שערים".

"אנחנו סובלים מהרעש של התנגשות השוטרים והנערים עד השעות הקטנות של הלילה - והכל כדי לספק תמונות מדממות לתקשורת. אם המשטרה טוענת שזה שקר, שתסביר מדוע היא מתעסקת עם נערי שוליים ב'שבטי ישראל' ולא באירועי הדבקה המוניים!".

ממשטרת ישראל נמסר היום בתגובה: "בהמשך לפרסום כוזב הבוקר ב'הארץ', בדבר סיכומים לכאורה עם חסידויות בירושלים לגבי הפרות חוק, ברצוננו להבהיר: מדובר בטענות שקריות, ואנו דוחים אותם על הסף. המשטרה לא התירה לנציגי חסידויות עריכת אירועים המוניים במהלך החג, ולא התנתה כל היתר מעין זה - אלא להיפך".

"במסגרת ההיערכות המשטרתית לחג ומאמצי ההסברה שבוצעו, נפגשו נציגי המשטרה עם נציגי ציבור שונים, במטרה ליצור שיתוף פעולה ולהסביר את משמעות הפרת התקנות, והאכיפה שבצידן. בפועל, בימים האחרונים, המשטרה ביצעה באזור פעילות אכיפה של התקנות, בעקבות הפרות שהתגלו באזור, היכן שנדרש ומתי שנדרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר