מדאיג

נתוני התמותה במגזר החרדי - פי 3 מהצפוי

12% מכלל הנפטרים מנגיף הקורונה עד לחודש אוקטובר היו מהמגזר החרד, בעוד שיעור המבוגרים החרדים בישראל עומד על 3% בלבד • 15% מהחולים במצב קשה - חרדים (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הלוויית חולה קורונה, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנתונים שפורסמו הבוקר ב'כאן 11', עולה כי 12% מכלל הנפטרים מנגיף הקורונה, עד לתחילת חודש אוקטובר, היו מהמגזר החרדי. מדובר בנתון מדאיג שכן רוב הנפטרים הם חולים מבוגרים, בעוד אחוז החרדים המבוגרים בישראל עומד על 3% בלבד, כך שהתמותה החרדית הייתה גבוה פי ממה שהיה צפוי.

עוד עולה כי 15% מכלל חולי הקורונה שאושפזו במצב קשה הם חרדים, בעוד שיעור החרדים באוכלוסיה בישראל עומד על 12%.

בתוך כך, מנתונים משרד הבריאות העדכניים ניתן ללמוד כי ישנה ירידה באחוז המאומתים החרדים. נכון ליום שני, אחוז הבדיקות החיוביות במגזר עמד על 22%. כשבוע לפני כן אחוז החיוביים במגזר עמד על 28.3%.

ירידה באחוז החיובייים במגזר

כזכור, פרופסור ערן סגל, ממכון ויצמן, פרסם אמש (שלישי) נתונים מדאיגים על התחלואה והנפטרים במגזר החרדי, נתונים המציגים עליה דרמטית במספר הנפטרים החרדים לצד עליה במספר החולים המאושפזים במצב קשה ובינוני.

מהנתונים של מכון ויצמן עולה כי בשבוע האחרון חלה עליה של 36% במספר הנפטרים מקורונה במגזר החרדי. כמו כן, חלה עליה של 16% במספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה ובינוני. באשר למאומתי הקורונה במגזר, חלה עליה של של 28%.

ראש הישיבה: בשמחת תורה לשמוע לרופאים

פרופסור סגל, שפרסם את הנתונים, הדגיש: "יחד עם זאת, קצב העליה בירידה. כלומר עדיין כל הפרמטרים מעל הקו האדום (קו אדום = אין שיני משבוע לשבוע) ויש עליה אבל העליה הייתה כבר גדולה יותר משבוע לשבוע. נקווה שהמגמה הזו תמשיך וגם במגזר החרדי נרד מתחת לקו האדום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר