בצל הטענות

המשטרה: חילקנו 5,058 דו"חות רק אתמול

במשטרה מנסים להוכיח כי הם אכן אוכפים את הנחיות הקורונה, ודובר המשטרה מציג את הדו"חות הרבים שחילקה המשטרה אתמול בסך מיליוני שקלים לאלפי אזרחים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בדיקות ביציאה מביתר עילית. וידאו: המהומות בירושלים אמש (צילום סטילס: נתי שוחט, פלאש 90. וידאו: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה מנסים להוכיח כי הם פועלים ברצינות כנגד מפרי הנחיות הקורונה, זאת לנוכח הטענות כי המשטרה איפשרה את קיומם של אירועים גדולים במקביל, בתנאי שלא יצא תיעוד מתוכם.

על פי המשטרה במהלך היממה החולפת, ניתנו ע״י המשטרה 5,058 דו״חות בגין ההפרות השונות, מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שנאסרה – 3,100 דו"חות, ובהם גם 1,517 דו״חות בגין אי עטית מסיכה, 89 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 62 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 202 דו"חות בגין שהייה של אדם במקום שנאסר (בבית עסק שפעילותו נאסרה, בסוכה של אחר, בחוף ים וכיו"ב).

על פי דובר המשטרה, כוחות המשטרה פעלו לאורך הלילה בירושלים לאכיפת התקנות לשמירה על בריאות הציבור והקפדה על ההנחיות, ובתוך כך פיזרו מספר מוקדים בהם זוהו התקהלויות. כנגד אלו שהתנגדו להישמע להנחיות, נרשמו קנסות. ברחוב שבטי ישראל שדרות בר לב, פעלו כוחות המשטרה אל מול מפרי סדר שיידו לעברם אבנים וברזלים, הציתו פחים וגרמו נזק לרכוש, לרכבים פרטיים וניידות. כוחות המשטרה עצרו 17 חשודים בהפרות הסדר והם הועברו לחקירה.

במשטרה מתהדרים בנוסף בסגירת בית כנסת במודיעין עילית, בעקבות דיווח שהתקבל אמש על התקהלות בבית כנסת בעיר מודיעין עלית ומחוצה לו, הגיעו שוטרים לבצע אכיפה שבמהלכה כרזו למתקהלים להתפזר. בתוך זמן קצר הגיעו מאות וביניהם ילדים, חלקם התיישבו על הכביש, חסמו ומנעו מרכבי המשטרה לנוע והחלו בהפרות סדר שכללו יידוי אבנים, השלכת חפצים, בקבוקים, חיתולים עם צואה וירי זיקוקין לעבר הכוחות. 4 שוטרים נפצעו כתוצאה מיידוי אבנים וזקוקין, מתוכם שתי שוטרות שפונו לקבלת טיפול רפואי בביה"ח וכן נגרם נזק לרכבי משטרה. סה"כ נעצרו/עוכבו 7 חשודים בחשד להפרות הסדר.

גם בבני ברק כוחות משטרה פיזרו התקהלות בלתי חוקית של עשרות אנשים בבית כנסת. בבדיקה עלה כי במקום היה חולה קורונה מאומת שהפר את חובת הבידוד והוא נקנס בהתאם ונשלח לביתו. כאמור ההתקהלות פוזרה ונרשמו דו"חות למפרים בגין התקהלות אסורה.

בנוסף, אמש במהלך מחאה בת"א חלק מהמפגינים הפרו את הסדר ואת הגבלות הקורונה, לרבות אי שמירת מרחקים ואי עטית מסיכות. המשטרה ביצעה אכיפה במקום, פעלה למנוע התקהלויות אסורות, ונרשמו דו"חות למפרים.

פעילויות אלו הן רק חלק קטן מהפעילות שבוצעה ביומיים האחרונים ע״י משטרת ישראל ברחבי הארץ. אמש השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-2,738 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, 6 בתי עסק נסגרו לאחר שימועים, ניתנו 224 אזהרות, וב-119 מקומות בוצע דילול קהל. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-879 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל-2,125 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר