הותר לפרסום

חשד: מתנדבי מד"א ביצעו בדיקות קורונה פיראטיות - וזייפו

הותר לפרסום: 5 עצורים בחשד לביצוע בדיקות קורונה פיראטיות - תמורת עשרות אלפי שקלים - תוך שהם מזייפים תוצאות ל'שליליות'. החשודים, מתנדבים במד"א, עשו זאת בשיתוף "מעבדה" פלסטינית (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בדיקות קורונה במד"א. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הותר לפרסום: משטרת ישראל מנהלת חקירה בחשד לביצוע בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ, עבורן נגבו כספים בסכומים המוערכים בעשרות אלפי שקלים, שנגרפו לכיסם של חמישה בני אדם, מתנדבי מד"א שניצלו את גישתם לערכות הבדיקה. החמישה נעצרו.

הותר לפרסום: משטרת ישראל מנהלת חקירה בחשד לביצוע בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ, עבורן נגבו כספים בסכומים המוערכים בעשרות אלפי שקלים, שנגרפו לכיסם של חמישה בני אדם, מתנדבי מד"א שניצלו את גישתם לערכות הבדיקה. החמישה נעצרו.

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים פתחה בחקירת המשטרה הסמויה, לאחר דיווח שהתקבל מהנהלת מד"א אודות חשד לביצוען של בדיקות קורונה באופן פיראטי לאזרחים, ע"ל ידי מתנדב מד"א, בעבור תשלום.

עם מעצרו של החשוד לחקירה, חשפו חוקרי המשטרה את שיטת הפעולה, שבה מעורבים חשודים נוספים, בהם מתנדבים נוספים ובעלי מעבדות בישראל - וברמאללה.

החוקר הראשי מתאר את הפרשה (צילום: דוברות המשטרה)

מהחקירה עלה עוד, כי החשודים הגיעו למקומות שונים בישראל, כולל נתב"ג, על מנת לבצע בדיקות קורונה, שחלקם על פי החשד בוצעו באופן כזה שתוצאותיהן ייצאו שליליות על מנת שה"לקוחות" יוכלו להיכנס ולצאת מהמדינה כאוות נפשם תוך הצגת התוצאות השליליות.

לאחר ביצוע הבדיקות הפיראטיות, החשודים נהגו להעביר את הבדיקות למעבדה בשטחי הרשות הפלסטינית ומעבדה פרטית בירושלים, זאת במטרה שתוצאותיהן לא ימצאו את דרכן למאגר משרד הבריאות וכך יישארו אנונימיות.

במסגרת החקירה נעצרו עד כה חמישה חשודים (תושבי ירושלים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם). מעצר ארבעה מהם הוארך אתמול בבית משפט השלום עד ליום חמישי הקרוב.

מדוברות המשטרה נמסר: "מדובר בחשודים שלקחו לידיהם את בריאות הציבור, תוך זלזול בחשיבותן של בדיקות קורונה תקינות שכל מטרתן למנוע את ההדבקה ולסייע לאזרחי המדינה לעבור את המגיפה במינימום אבדות בנפש - כל זאת מתוך בצע כסף".

"נגד החשודים אנו מתכוונים לפעול במלוא החומרה, על מנת למצות עמם את הדין", מצהירים היום חוקרי משטרת ישראל.

בארגון מד"א הגיבו לפרשה ואמרו: "לפני מספר שבועות עלו חשדות על התנהלות פלילית לכאורה של כמה מתנדבים הקשורה באיסוף דגימות לזיהוי קורונה. מד"א פנה עם המידע הראשוני אל המשטרה, עוד טרם פרסום הפרשה, ודרש פתיחת בדיקה לבירור העובדות".

"במהלך חקירת המשטרה התברר כי ישנם מספר מעורבים שנחשדים במעשים הפליליים אשר על פי החשד לכאורה לקחו את החוק לידיים ועשו דין לעצמם. יובהר, כי מדובר במקרה חמור וחריג ביותר הדורש מיצוי מלא של הדין עם המעורבים".

דובר מד"א הוסיף: "אנו מודים למשטרת ישראל על התגובה המהירה והחקירה המאומצת לאיתור החשודים. פעילותם בארגון של המעורבים הופסקה בתיאום עם המשטרה ואנו ננקוט נגדם בכל ההליכים הנדרשים על פי חוק. אנו מחזקים את ידיהם של עשרות אלפי עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום העושים בנאמנות ובמסירות לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר