תופתעו

חלקתם מברשת שיניים עם אדם זר? לא נורא

האם השימוש במברשת שיניים של בן הזוג (תודו שאתם עושים את זה), באמת כה גרוע? מלבד הגורם ההגייני, האם השימוש במברשת השיניים של אדם אחר, עלול לגרום לכם להיות חולים? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יש להודות, השימוש באמצעי המסיר פלאק, אבנית ושאריות מזון מפה של מישהו אחר, נשמע דוחה למדי - אבל האם השימוש במברשת שיניים של בן זוג (תודו שאתם עושים את זה), באמת כה גרוע? מלבד הגורם ההגייני, האם השימוש במברשת השיניים של אדם אחר, עלול לגרום לכם להיות חולים?

הנה מה שאומר המומחה:

למה לחלוק מברשת שיניים זה מגעיל?

"כשאתם מצחצחים שיניים, אתם ממש מפלגים את החיידקים", אומר ד"ר ג'ון גרביק לאתר "בריאות הגברים". "מחקרים מראים שמאה מיליון חיידקים ידבקו למברשת השיניים", הוא מוסיף.

יש סיכוי טוב שתחלקו עם מישהו את הפלאק או החיידקים שלו ממחלות חניכיים, כשאתם משתמשים במברשת שיניים משותפת.

אבל שיתוף מברשת שיניים לא אומר שתחלו

זה אפשרי, אך לא סביר, שתתמודדו עם מחלת חניכיים כמו דלקת חניכיים ממברשת השיניים של מישהו שיש לו את זה, אומר גרביק.

חיידקים אולי יועברו לפה שלכם, אבל יש סיכוי טוב שהאורגניזמים לא יאהבו את הפה הספציפי שלכם. ללא סביבה מסבירת פנים, החיידקים לא יגדלו ויצרו מושבה. בנוסף, משחות שיניים רבות כוללות נתרן גופרתי, ההורג חיידקים כדי להקטין עוד יותר את הסיכון ללקות במחלות פה.

עם זאת, הסביר גרביק שהסיכון שלכם לחלות בזיהום ויראלי, כמו הרפס או אפשטיין-באר הגורם למונו, גבוה יותר.

הדרך הבטוחה כן לחלוק מברשת שיניים

כמובן שעדיף תמיד להשתמש במברשת שיניים פרטית לכל פה, אבל אם אתם בחופשה ומברשת שיניים אחת נשכחה בבית, גרביק אומר שאתם יכולים לחלוק מברשת שיניים בבטחה על ידי ניקוי תחילה.

"ערבבו אותה בליסטרין" (סוג של מי פה), הוא מייעץ. לחלופין, אתם יכולים להשתמש במי חמצן אם אין לכם מי פה - רק הקפידו לנקות אותה לפחות 15 עד 30 שניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר