מעצרו הוארך

הפגין מול ביתו של פרקליט מחוז י-ם - ונעצר

בית המשפט האריך ביומיים את מעצרו של נחמן, שנעצר על-ידי המשטרה, לאחר שהפגין מול ביתו של פרקליט מחוז ירושלים, דני ויטמן, במחאה על הארכת מעצר הבית של בנימין פרידמן (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בית המשפט האריך אתמול (רביעי) ביומיים את מעצרו של נחמן, שנעצר על-ידי המשטרה, לאחר שהפגין מול ביתו של פרקליט מחוז ירושלים, דני ויטמן, במחאה על הארכת מעצר הבית של בנימין פרידמן, שנעצר בשלהי ניסן בבית שמש באשמת יריקה על שוטרת.

המשטרה, ביקשה מביהמ"ש להאריך את מעצרו בחמישה ימים. נציג המשטרה הסביר בדיון כי הוא חשוד שהגיע יחד עם אחרים ביום חמישי שעבר, אל בית מגוריו של פרקליט מחוז ירושלים דני ויטמן, "דפקו בשעת לילה מאוחרת בדלת ביתו, הטרידו אותו ואת בני משפחתו כאשר כל זאת ברקע ניהול תיק בפרקליטות של אדם אחר אשר אינו מוצא חן בעיני המשיב וחבריו".

לפי נציג המשטרה, "במהלך האירוע השאירו גידופים ואמירות, חלקן ברורות וחלקן לא ברורות, המתלונן הרגיש מאוים ודיווח למשטרה, החשודים נמלטו מהמקום ולאחר החקירה הוצאו צווי מעצר כנגד מספר מעורבים".

נציג המשטרה הציג סרטון במהלך הדיון וציין כי החשוד נעצר בלילה, מסר את גרסתו כאשר לחלק מהשאלות לא השיב אך הודה כי נכח במקום. "אני סבור שיש עילת מסוכנות, מדובר בעובד ציבור, פקיד בכיר במערכת המשפט אשר מבצע עבודתו נאמנה, ומאחר ומבצע עבודתו נאמנה וזה לא מוצא חן בעיני אחרים, מגיעים לביתו ומטרידים אותו ואת בני משפחתו, ולכן אני סבור שיש מסוכנות גבוהה".

פרקליטו של נחמן, עו"ד רועי פוליטי, תהה אם יש סרטון שרואים את החשוד לי דלת הבית, ונציג המשטרה השיב: "אתה נכנס לדקויות ליד הדלת או ליד גרם המדרגות, אני לא שם בכלל. עצם העובדה שלמעלה מעשרה אנשים נכנסו לבניין מגוריו והטרידו אותו, זה לא משנה מי החשוד שביצע בפועל את הדפיקה בדלת".

עו"ד רועי פוליטי ציין בדבריו כי החשוד סובל ממאה אחוז נכות נפשית ובידיו תעודות ומסמכים רפואיים על כך, "וככזה הוא חוליה חלשה בשרשרת". לדבריו, "הוא מכחיש בכל תוקף כניסה לבניין אלא עמידה בחוץ ברחוב עם שאר המוחים, היו אנשים שנכנסו ודפקו על הדלת, זה לא הוא, וגם באיומים הוא כופר... על כן אין כאן פגיעה בפרטיות, יותר מאשר כל מפגין בבלפור או בפתח תקווה מול בית היועמ"ש".

"אי אפשר להשתמש בו כדי להצר רגליהם ולא את זכות הביטוי, כל עוד לא נשמעו איומים או השגת גבול", טען עו"ד פוליטי בפני ביהמ"ש.

שופט ביהמ"ש השלום בירושלים, יהושע צימרמן, החליט כאמור להאריך את מעצרו ביומיים והסביר כי "בשים לב להיקף הראיות כנגד משיב ספציפי זה, וביחס לנטען כלפיו, אין מקום להורות כבר בשלב זה על מלוא ימי החקירה ויש צורך בבקרה שיפוטית כדי לעמוד על התקדמות החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר