הדיל עם 'הפלג'

קצין המשטרה שאישר התקהלות חרדית זומן לבירור

מפקד מחוז ש"י במשטרה זימן לשיחת בירור את רפ"ק צחי חלפון, מפקד תחנת המשטרה בעיר מודיעין עילית, שהוקלט מבצע דיל שקט עם 'הפלג' בניגוד לאיסור ההתקהלות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקצין שעשה את הדיל (צילום: דוברות המשטרה)

ניצב משה ברקת, מפקד מחוז ש"י במשטרת ישראל, הורה לזמן לבירור את מפקד תחנת מודיעין עילית בעקבות ההקלטות שנחשפו הערב (חמישי) בהן הוא נשמע מאשר בעקיפין התקהלויות אסורות לאנשי 'הפלג' בעיר.

הקצין, רפ"ק צחי חלפון, הציע לנציג 'הפלג כי המשטרה תתיר להתפלל בתוך בתי כנסת, בתנאי שכשניידת תגיע המתפללים יתפזרו - ויוכלו לחזור אחרי שהשוטרים יעזבו את השטח.

מפקד המחוז הגיב לכך ואמר: ''דיאלוג מקדים נועד למקסם הישמעות להנחיות מחד ולמזער מקרי הפרה ועימות עם שוטרים, מאידך. דו שיח ודיאלוג אין פירושו הסכמות ובוודאי לא הסכמות החורגות מהמדיניות''.

''מדיניות הארגון אינה משתמעת לשתי פנים, על פיה הנחיות החירום תיאכפנה כלפי המפרים אותן וזאת ללא משוא פנים", נכתב עוד בהבהרה שפרסמה המשטרה.

הרקע להקלטות, היו המהומות הקשות שפרצו השבוע, בלילה שבין שלישי לרביעי, בין אנשי הפלג במודיעין עילית לבין כוחות המשטרה, בעקבות הגעתם לאכוף את הגבלות הקורונה ולפזר תפילות בבית כנסת שהיה פתוח למרות הסגר וסכנת ההדבקה בנגיף.

המהומות במודיעין עילית (צילום: דוברות המשטרה)

תמליל ההקלטה שנחשפה:

מפקד התחנה: "אין לי שום דבר נגד אף אחד, זה לא מעניין אותי, אתם חייבים להבין את זה. אני, אין לי רשימה לא של בתי כנסת של 'הפלג', לא של חסידות כזאת או אחרת, לא של אף אחד. יותר מזה, אתה יודע מה? בוא, בינינו, אנחנו מדברים ישר?".

איש הפלג: כן.

מפקד התחנה: "אתם יודעים שאני לא נכנס לחפש כאן אף בית כנסת. אתם יודעים שלא נכנסתי עם ניידות ביום כיפור... אתם יודעין שאתמול לא נכנסתי לכאן".

איש הפלג: כן היו פה ניידות ביום כיפור.

מפקד התחנה: "רגע, אתה יודע מתי היה כאן? כשהתקשרו אלינו. אתמול ב-3 מישהו התקשר".

איש הפלג: בשבת מישהו התקשר?

מפקד התחנה: אתמול, בשבת, אנשים התקשרו...

איש הפלג: השם ישמור ויציל.

מפקד התחנה: "תקשיב, אני ממש לא מחפש אתכם, זה לא מעניין אותי. אבל אני חייב להסביר לך. ברגע שנפתח אצלי אירוע כשאזרח התקשר, אני חייב לשלוח ניידת. עכשיו, מה אני בא להגיד לך? הגיעה ניידת? בוא, אין בעיה, אתם לא רוצים להקשיב לשוטר? לא רוצים לשתף פעולה? זה בסדר, אני לא ביקשתי את זה. אני רק מבקש - שכשמגיע שוטר תצאו החוצה".

איש הפלג: זה לא יקרה.

מפקד התחנה: תקשיב רגע...

איש הפלג: הציבור לא ייתן את זה.

מפקד התחנה: "תקשיב, כאן זה כבר קרה!".

איש הפלג: לא, זה לא קרה...

מפקד התחנה: "הרוב יצאו, נשארו שם שני אנשים".

איש הפלג: כמה ילדים היו פה.

מפקד התחנה: "עכשיו, מה קורה במקרה כזה? תראה כמה אנשים באו, כמה אנשים מסכנים את עצמם, זה לא יילך. אני מבטיח לך, מה? באמת, יש לך מילה שם? יש לך מילה בפלג?

איש הפלג: יש לי השפעה.

מפקד התחנה: "אני אומר לך..."

איש הפלג: אבל לרבנים גם יש מילה, והרבנים אמרו למסור נפש ולא לצאת מבית הכנסת.

מפקד התחנה: "איפה? איפה זה כתוב? כל הרבנים, אפילו הרב... תקשיב, אתם לא מקשיבים לרב קניבסקי, יש לכם את הרבנים שלכם".

איש הפלג: נכון! אתה רואה, הוא נדבק, הוא חולה...

מפקד התחנה: "יש לכם את הרבנים שלכם. אבל גם כאן, אי אפשר לעשות כל הזמן מה שאתם רוצים. בואו, תקשיבו, בכוח זה לא יילך, הרי מה יקרה? אנחנו נבוא, לא יקשיבו לשוטר.. אגב, זה היה נגמר בשנייה בלי דוחות ובלי שום דבר. עוד דקה השוטר היה הולך. ברגע שהקשיבו לשוטר, ברגע, בשנייה שהקשיבו לשוטר, ההנחיה.. ברגע שהתפזרו, אנחנו לא מתעסקים עם הבית כנסת. תעשה אחרי זה.. תבין בין המילים מה אני אומר לך...".

איש הפלג: אני מבין טוב מאוד מה אתה אומר לי.

מפקד התחנה: "יופי!".

איש הפלג: אני מסביר לך שהרבנים שלנו אמרו בצורה מפורשת...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר