ההנחיות הופרו

מהומות בערים החרדיות: המשטרה פשטה על בתי הכנסת

כוחות המשטרה פשטו על בית המדרש באיאן בעיר ביתר עילית בו התקיים תיקון ליל "הושענה רבה" בניגוד להנחיות הקורונה. מהומות גם במודיעין עילית שם נעצרו למעלה מעשרים מפגינים (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בית המדרש באיאן (צילום: ארי קופרשטוק)

כוחות משטרה גדולים פשטו הלילה (ליל שישי), על בית המדרש של חסידות באיאן ברחוב המגיד ממעזריטש בביתר עילית ופינו את כלל המתפללים ששהו באותה עת בהיכל בית המדרש בניגוד להנחיות הקורונה ועסקו באמירת תהילים לרגל הושענא רבה.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת', נראים השוטרים כשהם עוצרים את אחד הבחורים ששהה בבית המדרש ומפנים את המתפללים שנאלצו להמשיך את סדר אמירת התהילים תחת כיפת השמים.

אחד מעדי הראיה ששהה במקום מספר, כי סיבת מעצרו של הבחור הוא החשד של השוטרים כי הוא זה שכינה את אחד מהם בתיאור 'נאצי'.

עוד הוא מספר, כי בקרב המתפללים גובר החשד כי המשטרה הוזעקה למקום לאחר שאחת מתושבות העיר שמתגוררת בסמיכות למקום החליטה לפעול בנושא ואף נצפתה מכווינה את השוטרים בשטח.

במקביל, כוחות גדולים של משטרה ויס"מ וסמ"ג ופרשים ממחוז ש"י בפיקוד מפקד מרחב שומרון נצ"מ חיים סרגרוף פשטו על מספר בתי כנסת בעיר מודיעין עילית שהתקיימו בהם מנהגי ליל הושענה רבא. לאחר עימותים קשים של שעתיים פונו בכוח עשרות אנשים שהיו במספר בתי כנסת ומאות שהתגודדו במקום בשל פעילות המשטרה.

בהמשך הלילה עשרות צעירים (נוער שוליים) הציתו עשרות עצים וצמחייה וגרמו לעשרות שריפות בכל רחבי העיר מודיעין עילית. מספר רכבים גם ניזוקו מהשריפות. על פי הדיווחים, לפחות 23 איש נעצרו במהלך הפשיטות והפרות הסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר