"נגן על העולם" • פרסום ראשון

ראשי ישיבות: "נפתח - למרות האיסור; היה פה 'חיסון עדר'"

בעולם התורה מובעת כעת הדרישה להשוות את מעמדו לזה של גני הילדים, הצפויים להיפתח בקרוב, כך ש'זמן חורף' יתחיל כבכל שנה, זאת בשל העובדה כי התלמידים כבר חלו - והבריאו (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: ראשי ישיבות מבהירים, כי אם מעמדן של הישיבות לא יושווה לאלו של גני הילדים, הצפויים להיפתח בעוד כשבוע, הם יפתחו את ישיבותיהם בכל מקרה, זאת בשל מה שהם מגדירים "חיסון עדר" שהתרחש בהן.

כפי שדווח, על פי המסתמן כעת, מערכת החינוך תיפתח בהדרגה, כאשר גני הילדים ישובו לפעילות כבר בראש חודש חשוון, בערים שאינן 'אדומות' לקורונה.

על רקע זה, מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי לא מעט ישיבות מקוות להשוואת מעמדן לזה של גני הילדים, אך גם אם לא ייעשה כך באופן רשמי, הם יחלו את 'זמן חורף'.

יצוין, כי כבר היום ישנן ישיבות פעילות כמעט כרגיל, לאחר שמרבית תלמידיהן החלימו מקורונה. בין ישיבות אלו ניתן למנות את תפרח, היכל יצחק ('לנדא'), באר יעקב, עטרת שלמה ורינה של תורה.

ככל שה'זמן' מתקרב, נראה כי בעולם הישיבות לא מתכוונים להשלים עם העובדה שהן יישארו מאחור וייאסר עליהן לפתוח את הלימודים בתום ימי חופשת 'בין הזמנים'.

שמחת בית השואבה ב'מלונית חברון' (צילום: יהודה רוזן)

מלבד הישיבות חברון, פוניבז', אור אלחנן, דרך חכמה ('סילבר'), כנסת הגדולה ('ר' הלל'), באר התורה ('גיל'), סלבודקה ובית מדרש גבוה ('פינקל'), רוב מבין שאר הישיבות מדווחות כי רוב תלמידיהן החלימו מקורונה, כך שלטענת מנהליהן אין סיבה לעכב אותם מלחזור ללימוד התורה כסדרו.

בניגוד למה שהתרחש בתום הגל הראשון של הנגיף, אז הישיבות המתינו להיתר מפיקוד העורף ו'ועד הישיבות', כעת נראה כי הן יפתחו את זמן חורף במתווה זה אחר, בהיתר, ואם לא - אף באיסור.

ראשי ישיבות ששוחחו הערב עם 'כיכר השבת' מסבירים: "התחולל אצלנו 'חיסון עדר', בלי הנזקים המוכרים אמורים להיות ממהלך כזה, משום שהדבר נעשה בתוך מוסדותינו הסגורים, מבלי להשפיע על אחרים ולהזיק להם".

"על גורמי המקצוע לפתוח את עיניהם ולהגיע לאותה מסקנה שאליה אנחנו הגענו: אין סיבה כלשהי לאסור עלינו את פתיחתו של 'זמן חורף' ולמנוע את זכות לימוד התורה שיגן על העולם", מוסיפים ראשי הישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר