מפגין סדרתי

הקיצוני ניסה לברוח מניידת המשטרה; השופטת: "אין הצדקה למעצרו"

בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של איש 'הפלג' שעוכב במספר הפגנות, שבפעם האחרונה ניסה לברוח מהניידת, נדחתה בבית המשפט. מחר יוגש ערעור על ההחלטה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החשוד בראיון ל'כיכר השבת', לאחר שהוכה בהפגנה (צילום ארכיון: כיכר השבת)

בבית משפט השלום בירושלים נחלה אתמול (שישי) משטרת ישראל תבוסה, כאשר בקשתה להאריך את מעצרו של פעיל 'הפלג' לקראת הגשת כתב אישום נגדו, לא התקבלה.

את הדיון, באולמה של השופטת ג'ויה סקפה שפירא, פתח נציג המשטרה רס"ר עדי פתפות, שהגיש את הצהרת התובע נגד אהרן שמואל לובצקי בן ה-37, תושב מודיעין עילית.

"הוא נעצר ב-07.10 לפנות בוקר, במהלך הפגנה של הפלג בעיר, ונחקר", תיאר השוטר. "מדובר בחשוד שבחצי השנה האחרונה נעצר מספר פעמים על ידי שוטרי התחנה במהלך הפרות סדר במודיעין עילית, והוחלט להגיש נגדו כתב אישום גם בתיק הנוכחי וגם בתיקים נוספים".

המשטרה כאמור ביקשה להאריך את מעצרו של לובצקי בחמישה ימים על מנת להגיש את כתב האישום, כאשר החשד נגדו הוא כי "השתתף בהתפרעות לא חוקית אחרי כריזה, הפריע לשוטרים, תקף שוטרים וניסה לברוח ממעצר אחרי שהוכנס לניידת".

מנגד, בא כוחו עו"ד רועי פוליטי טען: "האיש ישב על הכביש, נגרר משם, הוכנס לניידת והושאר לבד. בשלב מסוים, כשראה שעצורים אחרים מוצאים מהניידות ונשלחים לדרכם, הוא יוצא מהניידת - שהדלת שלה נותרה פתוחה - כדי לברר מה דינו".

"נתקלתי בהרבה מקרים, גם בשנה האחרונה, בהם אנשים נעצרים בהפרות סדר במודיעין עילית, לא מגיעים לתחנה ונזרקים בדלת", הוסיף הסניגור, וציין: "בדיון הקודם הגישה המשטרה בקשה על תקיפת שוטרים וסיפרה שחמישה שוטרים נפצעו שם, אבל לא הצליחה להסביר מה הוא עשה, איך הוא תקף ומי נפצע בגללו".

עו"ד פוליטי המשיך, בזעם: "אני עומד וצועק: תפסיקו עם זה, אין לכם כתבי אישום. מה שקורה, זה שתיקים שהיו צריכים להיסגר, ולא נסגרו בגלל רשלנות או סדר עדיפויות, נשארים פתוחים וממתינים ליום הדין. אלה תיקים שאף אחד לא חשב שיגישו בהם כתבי אישום. אז לבוא ולתאר אותו כמי שנעצר כל יומיים?...".

בתום שמיעת טיעוני הצדדים כתבה השופטת, כי אכן "חומר החקירה מקים חשד סביר לכך שלאחר שהמשיב הוכנס לתוך מכונית משטרתית בעקבות מעצרו על ידי שוטר, הוא ברח מן הניידת, אך אין כל אינדיקציה בחומר הראיות לשאלה מדוע המשיב נעצר מלכתחילה והוכנס לניידת".

"חמור מכך", נזפה השופטת שפירא: "למרות שהמשיב נפגש עם עורך דין והתקיים דיון בעניינו בבית המשפט, המבקשת לא מצאה לנכון לגבות ממנו הודעה נוספת ולשמוע את גרסתו. משכך, ספק בעיני כי ניתן היה להצהיר שהחקירה הסתיימה".

ולסיום: "קיימת מסוכנות, אך אין הצדקה להאריך מעצר לצורך הגשת כתב אישום, משעה שהחקירה לא הסתיימה ,כאשר ראיה מהותית בדמות גרסתו של המשיב לא נאספה. בשים לב לעוצמת המסוכנות, לא סברתי כי ישנה הצדקה למעצר של ממש, ואני מורה על שחרורו של המשיב תוך הרחקה ממודיעין עילית והפקדת ערבות".

יצוין, כי אחרי שעמדתה נדחתה בבית המשפט השלום, הגישה המשטרה בקשה ל'עיכוב ביצוע' ובכוונתה לערער מחר על אי-הארכת המעצר לבית המשפט המחוזי.

לובצקי שותת דם, באחת ההפגנות בהן השתתף (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר