דו"ח אמ"ן

המלצה רשמית: ויטמין D כנשק נגד הקורונה

דו"ח חדש שהנפיק 'מרכז המידע והידע הלאומי' מסכם מחקרים שנעשו עד כה בעולם ומעלה כי נטילת ויטמין D מומלצת ככלי אפשרי ויעיל לחיזוק הגוף מול נגיף הקורונה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מאכלים המכילים ויטמין D (צילום: shutterstock)

חוקרי מרכז המידע הלאומי למערכה בקורונה של אגף המודיעין בצה"ל, ממליצים בדו"ח שפורסם בסוף השבוע האחרון, לצרוך ויטמין D ככלי נוסף בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

מומחי אמ''ן מדווחים, כי מספר רב של מחקרים חדשים מעלה קשר אפשרי בין חסר בויטמין D לעלייה בסיכון ללקות במחלת הקורונה, לסיכון להצגת תסמינים חמורים יותר ואף לתמותה מוגברת מהמחלה.

''עם זאת, לפי שעה רובם המוחלט של המחקרים הינו תצפיתי, ואלו מתארים קשר נסיבתי - ולא סיבתי - בין הדברים'', מסייגים החוקרים.

בדו"ח נכתב, כי ויטמין D משפיע על מערכות רבות בגוף, ונדרש בין היתר לתפקוד תקין של מערכת החיסון: הגנה של הגוף מפני מחוללי מחלה שונים והפעלה מבוקרת של מערכת החיסון.

חוסר ברמות ויטמין D בדם, השכיח מאוד בכלל המגזרים בארץ, נקשר בעבר למחלות לב, סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם והשמנה, פגיעה במשק הסידן ובבריאות העצם. מתברר כי הוא משפיע גם על רגישות לזיהומים בדרכי הנשימה.

בימים אלו מתנהלים מחקרים מבוקרים רבים במטרה לבחון את הטיפול באמצעות ויטמין D, הן למניעה והן לטיפול במחלת הקורונה. עם זאת, עד כה לא פורסמו תוצאות נוספות בנושא, למעט מחקר בודד שהראה תוצאות חיוביות לטיפול באמצעות הויטמין.

''אנו רואים לנכון להביא כלשונה את המלצת משרד הבריאות לציבור הרחב בנושא, שפורסמה סביב פרוץ מגפת הקורונה", כותבים מומחי אמ"ן, "לפיה יש לשמור על סטטוס ויטמין D תקין באמצעות יציאה לשמש בזרועות חשופות למשך 20 דקות מצטברות ליום, בשעות השמש (בין השעות 16-11) או לקחת תוסף של 1000-800 יחידות ויטמין D ליום בעיקר לקשישים ולמי שאינו חשוף לשמש".

הדו"ח מסביר, כי המלצה זו מתחדדת על רקע צמצום החשיפה לשמש בקרב מרבית האוכלוסייה, כפועל יוצא של אמצעי המניעה כנגד הקורונה (סגר, מיעוט יציאות מהבית, בידוד עצמי), ובפרט על רקע החורף המתקרב.

לפי החוקרים, ''לאור החסר השכיח בויטמין באוכלוסייה בארץ, והיתרון האפשרי הטמון בתיקונו לצד הסיכון המועט בנטילתו, מומלץ לפעול לשמירת סטטוס ויטמין D תקין בקרב אוכלוסיית ישראל, זאת באמצעות תיסוף הויטמין בהתאם להמלצות משרד הבריאות בנדון, וכן באמצעות הסברה".

"שורת איגודי בריאות וגופי מחקר בעולם המליצו לאחרונה על תיסוף ויטמין D לכלל האוכלוסייה, בעת מגפת הקורונה. זאת, תוך הדגשת הסיכון הכרוך בטיפול לא מבוקר בויטמין, והצורך במחקרים פרוספקטיביים לטיוב ההמלצות באופן ספציפי עבור מגפת הקורונה", מסכם דו''ח מרכז הידע הלאומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר