מחצית מהמאומתים - חרדים

מבהיל: עליה של 82% בשיעור התמותה החרדית מקורונה

בשבוע האחרון נרשם זינוק של 82% במספר קורבנות הקורונה במגזר החרדי • מחצית מהנדבקים בשבוע האחרון - מהמגזר החרדי • לראשונה, ירידה במספר הנדבקים במגזר • המספרים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מחלקת קורונה (צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ)

פרופסור ערן סגל, ממכון ויצמן, פרסם הצהריים (ראשון) נתונים מדאיגים על התמותה מקורונה במגזר החרדי. מהנתונים עולה כי בשבוע האחרון חלה עליה של 82% במספר הנפטרים מקורונה במגזר.

באשר למספר החולים בינוני עד קשה במגזר החרדי, בשבוע האחרון חלה עליה של 21%. עם זאת, במספר המאומתים חלה ירידה שבועית של 23%.

השינויים בשבוע האחרון (מתוך חשבון הטוויטר של פרופסור סגל)

פרופסור סגל הדגיש: "עם הכוכבית של תקופת החגים, רואים ירידה ברורה שמאומתים חרדים, נדע עד כמה זה אמיתי אם הירידה בחולים קשים חרדים תגיע גם בימים הקרובים".

גרף נפטרים לפי מגז (מתוך חשבון הטוויטר של פרופסור סגל)

באשר לגרף הנפטרים במגזר החרדי, מציין פרופסור סגל: "הירידה כאן מגיעה בעיכוב ולכן מתנהגת כצפוי: ירידה בולטת כבר במגזר הערבי, ויציבות מגזר הכללי עדיין יש עליה במגזר החרדי אבל אם מגמת הבלימה במאומתים שם אמיתית, נראה גם כאן ירידה בקרוב".

עוד עולה כי 45% מהמאומתים החדשים בשבוע האחרון - מהמגזר החרדי: "החרדים עדיין קרוב לחצי מהמאומתים בשבוע האחרון", ציין פרופסור סגל.

חלוקת המאומתים החדשים (מתוך חשבון הטוויטר של פרופסור סגל)

באשר למגזר הכללי, טוען פרופסור סגל: "ברמה ארצית ירידה שבועית של 30% במאומתים, שקול למקדם הדבקה 0.8 שהוצב כיעד בתוכנית היציאה". סגל מדגיש נתון נוסף לפיו: "ירידות משמעותיות במאומתים ובחולים קשה במגשר הערבי ובמגזר הכללי".

מוקדם יותר פרסם סגל את נתנוני הבוקר: "המשך האופטימיות (אך זהירה, בגלל בעיות המדדים בחגים) ירידה אל 3500 מאומתים ליום, וירידה גם במבוגרים ירידה גם באחוז בדיקות חיוביות, למרות פחות בדיקות, עדות לכך שהירידה אמיתית ירידה בחולים קשים חדשים (מדד אמין) וירידה קלה בקצב תמותה (אמין עוד יותר)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר