"הוא היה ערמומי"

עשה ספורט וקיבל דו"ח, למה? 'לבוש כחרדי'

נער צעיר משכונת הר נוף בירושלים, נסע על אופניו סמוך לביתו. שוטר שעבר במקום, הוציא ממנו את פרטיו בערמומיות, ובדו"ח שנשלח לביתו היה רשום: "היה לבוש כחרדי" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ילד חרדי, אופניים ושוטר (צילום: ארכיון 'כיכר')

נער חרדי תושב שכונת הר נוף בירושלים, נסע לפני כשבועיים על אופניו, במסוך לביתו. שוטר, שעבר במקום, עצר אותו, תישאל אותו ושיחרר אותו תחת הבטחה שלא יקבל דו"ח. היום (ראשון), הנער קיבל דו"ח, שם היה כתוב: נראה כחרדי".

בשיחה עם 'כיכר השבת', מתאר הנער את השתלשלות המקרה: "נסעתי על אופניים באזור הכניסה להר-נוף, לפתע ניגש אלי שוטר חביב ושאל אותי בנחמדות, למה אתה על האופניים בלי מסכה, והשבתי לו כי אני עושה ספורט".

"ואז", ממשיך לתאר הנער: "השוטר אמר לי נכון, מותר לעשות ספורט עם מסכה, והחל לשאול אותי בתמימות; איפה אתה גר, אולי תן לי את המספר הזהות שלך וכו', ואני נתתי לו, כי סמכתי עליו".

בגל הראשון: חרדי נמלט משוטר הרושם לו דוח (טוויטר)

"לאחר שנתתי לו, הוא אמר לי אל תדאג אני לא אתן לך דו"ח, אולי ישלח לך לבית אזהרה, אבל אל תחשוש, כי אין פה איזו עבירה שעשית".

"יצוין", מוסיף הנער: "כי הייתי במרחק של אולי 300 מטר מהבית בו אני מתגורר, כך שלא הייתה בעיה חוקית והיה מותר לי לנסוע על האופניים, לצורך הבריאות".

הדוח שקיבל הנער, היום, לביתו

"מה שהכי מרגיז שהשוטר שאל אותי בתמיהה, למה אתה עושה ספורט עם חולצה לבנה ומכנס שחור, ואמרתי לו כן, אני לא מחליף לבגדי ספורט, ואז לפתע אני רואה שככל הנראה השנאה העבירה אותו על דעתו והוא גם החליט לרשום את זה בדו"ח, שאני חרדי, כאילו בגלל זה אני עבריין ומותר לגזול אותי בכספים, אף על פי שפעלתי על פי החוק".

גורם במשטרת ישראל, אומר ל'כיכר השבת', כי העבודה שציינה בדו"ח, כי הנער לבוש כחרדי, זו חובה של השוטר לדווח, מכיוון שברגע שהדו"ח יגיע למשפט, השוטר יוכל לזהות את מי שניתן לו הדו"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר