יחכו כמה ימים

בעלזא וויז'ניץ' חוברים לליטאים; אין לימודים

בחסידויות בעלזא וויז'ניץ הוחלט, שלא לפתוח מחר את תלמודי התורה, זאת למשך כמה ימים. על מנת לתת סיכוי למהלך שיביא לפתיחת לימודי החורף בהסכמה מול הרשויות (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמ"ורים מבעלזא וויזניץ (צילום: ארכיון 'כיכר', מאיר אלפסי)

בחסידויות בעלזא וויז'ניץ הוחלט הערב (ראשון), שלא לפתוח מחר את תלמודי התורה, זאת למשך כמה ימים. על מנת לתת סיכוי למהלך שיביא לפתיחת זמן חורף בהסכמה עם הרשויות, כפי שהחליטו גדולי הדור הליטאיים.

מי שפועלים מאחורי הקלעים בנושא אלו מזכירי מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה שפועלים בצוותא ובתיאום מלא עם הרבנים והאדמו"רים,, על מנת להביא לכך שבתוך כמה ימים ימצא המתווה המוסכם לפתיחת תלמודי התורה.

כאשר במידה ולא תהיה התקדמות בנושא הזה, צפויים ככל הנראה כלל המגזרים לפתוח את הלימודים, גם אם הצעד יבוצע בניגוד להחלטת הממשלה.

בהודעה ששוגרה לכלל ההורים בחסידות ויז'ניץ נאמר כי "לאור החלטתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שהתקבלה יחד ובהתייעצות עם הרבי לנסות לפעול לטובת פתיחת הלימודים בתלמודי התורה בצורה מוסכמת וללא הפרעות, אשר על כן כלל תלמודי התורה לא יפתחו מחר בבוקר על מנת שוכלו להגיע לפתרון מוסכם עם הרשויות".

יצוין, כי בשלב זה עדיין לא ברור כיצד יפעלו תלמודי התורה הכלל חסידיים ברחבי הערים החרדיות, בהם אינם פועלים תחת מרותם של האדמו"רים, האם הם יפנו לדרך עצמאית, או שיצטרפו לקריאת גדולי הדור הליטאים והחסידיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר