חשש שנדבק בנגיף

בגיל 80: הגאון רבי מנחם אריה טובולסקי זצ"ל

מבני ברק מגיעה הבשורה המרה על לכתו של הגאון רבי מנחם אריה טובולסקי זצ"ל, שבמשך שנים רבות הגה בתורה בבימ"ד של בעלזא בעיר; "היה ספר תורה חי" • הלוויה - הלילה (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

מבית החולים 'שיבא' שבתל השומר, מגיעה הערב (ראשון), הבשורה המרה על לכתו של הגאון רבי מנחם אריה טובולסקי, מחשובי התלמידים חכמים בעיר בני ברק והוא בן 80 בפטירתו.

נולד בירושלים, לאביו, הרב שמואל משה טובולסקי, שהיה יהודי ירא שמיים גדול ובעל חנות סדקית בגאולה. בבחרותו, היה נחשב מחשובי הבחורים בישיבת חברון.

כשהגיע לפרקו, נישא לרבנית חיה - בתו של הרב אברהם יהושע מילצקי (בנו הגדול של הגאון רבי חייקל מילצקי) וקבע את מושבו בעיר בני ברק - בסמיכות לחמיו.

גיסו, מגיד השיעור המפורסם, הרה"ג רבי בנימין מילצקי, מספר ל'כיכר השבת': "הוא היה ענו שבענווים, אדם צנוע ועניו, שלא רצה כלום לעצמו. אני זוכר שבפורים אחד, עשו לדוד מבחן סיכה. אח שלי עשה לו אח"כ 'הגבהה', כששאלו אותו למה, הוא אמר מה פירוש, מדובר בספר תורה חי".

"בנוסף, הוא איש יש אישר, תמיד היה לו 'נערווים', אם הוא פגע או הזיק למישהו. זכיתי להגיר דוד תלמיד חכם ענק שבענקים, הוציא ספרים לרוב".

אחד השכנים, מספר ל'כיכר השבת', כי "במוצאי שבת והחג, הרב הרגיש לא טוב, והרופא סבר כי מדובר בדלקת ריאות חריפה, מיד כשהרופא עזב, הרב התמוטט והובהל לבית החולים - מצבו הדרדר מרגע לרגע - עד לפטירתו".

"כל חייו היה יושב ולומד בבית המדרש 'בעלזא' בהתמדה עצומה, והוא היה ממש חלק מרהיטי בית המדרש, הוא חיבר כמה ספרים בשם 'מנחת אריה', לא עניין אותו לא כבוד ולא כלום רק לימוד תורה ותורה, נכדתו, היא היולדת שנדבקה בנגיף הקורונה, ומצבה מוגדר קשה".

הלוויה תצא מבית הקברות סגולה שבפתח תקווה הלילה (שני), בשעה 24:30, בשל הקורונה, הלוויה לא תעבור כלל דרך בני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר