חתן ו-4 סגנים

מי קנה לראב"ד חתן תורה • תיעוד משמחת תורה בישיבה בבית שמש

הראב"ד וראש הישיבה הגר"מ שטרנבוך, חגג את שמחת תורה בישיבתו שבבית שמש. במהלך החג, הבחורים התחרו לעיני הראב"ד מי יזכה לקנות לו עליה בדפי גמרא • תיעוד נרחב (TV)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הראב"ד בקריאה בספר תורה- בהושענה רבה (צילום: י.נ.ק)

ראב"ד העדה החרדית, הגאון רבי משה שטרנבוך, שהה בחג שמחת תורה האחרון - בישיבתו בבית שמש, שם רכשו עבורו את עליית "חתן תורה" באלפי דפי גמרא, על ידי רוכש מרכזי – ועוד ארבעה סגנים, שהתחייבו ללמוד אלפי דפי גמרא וכתיבת ומסירת כמאה חבורות של חידושי תורה על הסוגיות הנלמדות בישיבה.

עם כניסת החג נשא הגר"מ דברי חיזוק לפני תלמידיו בהיכל הישיבה, כאשר לאחר מכן, הבחורים מתחרים ביניהם על אלפי דפי גמרא כדי לזכות לקנות חתן תורה לראש הישיבה.

לדברי אחד הבחורים בישיבה: "מדובר במעמד מרגש, שכן, שכל זה נעשה בנוכחותו של ראש הישיבה המקפיד לשבת בהיכל הישיבה בשעת המכירה במשך זמן ממושך ביותר וזאת כדי לחבב את המכירה על הבחורים, וכדי שהבחורים יתחייבו ללמוד".

"המנהג בישיבה", מוסיף הבחור, "שהמרבה בהתחייבות בדפי גמרא זוכה להיות הרוכש המרכזי – והחתן הראשי, ועמו נלווים אליו עוד ארבעה סגנים".

הבחורים, אף זוכים להוקרה מצד ראש הישיבה. כאשר הסגנים, מקבלים את אחד מספריו של ראש הישיבה והחתן הראשי מקבל את כל סדרת ספרי תשובות והנהגות עם הקדשה בכתב יד.

יצוין, כי הגר"מ נוהג לשמש כ'בעל קורא' בעליית חתן תורה, בכדי להשיג מעלת "חתן תורה" בשלמות. לאחר שראש הישיבה עלה לתורה בעליית "חתן תורה" הוא בירך את הקונה במי שברך להצלחה בתורה, ולאחר מכן ערך מי שברך לרפואת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

במוצאי החג נערכו הקפות שניות בהיכל הישיבה, שם אף נשא ראש הישיבה מדברותיו, ורקד עם ספרי התורה כדרכו בכל הקפות החג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר