בליל הושענא רבה

"מה שהשוטר עשה בבית הכנסת, לא יישכח" • צפו

שני יהודים, שלא הפריעו לאיש ולא סיכנו אף אחד, זכו לביקור של לא פחות מ-6 שוטרים, שהכריחו אותם לסגור את הגמרות - וקנסו אותם ב-500 ש"ח; "מראה שלא ישכח" • תיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תיעוד של השוטרים (קדריט תיעוד: ח.ג.ש.צ)

שני יהודים חרדים, עזבו את ביתם בליל הושענה רבה, כדי לעמול בתורה, לאחר שחששו להפריע לשכנים בלילה - נכנסו ללמוד בבית הכנסת - לפי הכללים, אלא ששוטרים שהגיעו למקום, החליטו לסגור להם בכוח את הגמרות ולקנוס אותם.

מדובר על בית הכנסת 'הראשונים', הנמצא בתחילת רחוב רבי עקיבא - בפאתי העיר בני ברק. שני יהודים, העוסקים ביומיום לפרנסתם, אך בנפשם לקבוע עיתים לתורה, והם קבעו ללמוד בליל הושענה רבה.

אחד העדים למקרה, מספר ל'כיכר השבת': "בהתחלה הם חשבו ללמוד ברחבת בית הכנסת או ברחוב, אך מאחר ותכננו ללמוד עד השעות הקטנות של הלילה - הם חששו להפריע לשכנים שישנים בסוכות - בסמוך".

"מכיוון שכך, הם החליטו להיכנס וללמוד הבית הכנסת שהיה פתוח, תוך שהם שומרים על כל כללי הבטיחות והבריאות; הם עטו מסכות על הפה ועל האף, והתיישבו במרחק האחד מהשני - עם וילון ניילון עבה שיחצוץ בינם".

"לאף אחד זה לא הפריע", מתאר העד בשיחה עם 'כיכר השבת', "עד שהגיעו, שישה (!!!) שוטרים משועממים שחיפשו קרבן נוח ומצאו את ששני היהודים הללו".

"וכך הייתה הסיטואציה, אחד השוטרים אמר להם, "אסור לכם להיות כאן. תנו לנו תעודות זהות ותסגרו מיד את הגמרות", הסבריהם של הלומדים המסורים נפלו על אוזניים ערלות, ולא הועילו להם כל ההסברים על שמירת מרחק, מסכות וחציצה".

"השוטרים אילצו אותם כאמור לסגור את הגמרות, ושוטר אחד אף הגדיל לעשות וסגר בעצמו את הגמרא. בנוסף, הם הגישו להם דו"ח של חמש מאות שקלים חדשים לכל אחד והוציאו אותם מבית הכנסת".

לסיום, מוסיף העד בהתרגשות, כי רוח האברכים לא נשברה: "אמנם השוטרים סגרו להם את הגמרות והוציאו אותם מבית הכנסת, אבל את הלימוד הם המשיכו על ספסל ברחוב, תוך שהם לומדים בלחש כדי לא להפריע לשכנים. מראה סגירת הגמרות בצורה שכזו לא יישכח מהם במהרה".

במשטרת ישראל אומרים ל'כיכר השבת': "כי הם הפרו את החוק, ברגע שהם נכנסו לבית הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר