זעקתו של האדמו"ר

הרבי מסאטמר בכה: 'יהודים נעולים בבית; בתי כנסת ריקים'

חסידי סאטמר, שנענו להוראת הרשויות בניו יורק והודיעו לפני חג הסוכות על ביטול הטישים והאירועים בגלל המגפה, שמעו בהתרגשות את דבריו הכואבים של האדמו"ר בנושא זה • האזינו לזעקתו (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
זעקתו של האדמו"ר מסאטמר (תמונה: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י) נשא לאחרונה דברי חיזוק והתעוררות לחסידיו, בבית המדרש המרכזי של החסידות שבוויליאמסבורג, ברוקלין, ובמהלכם דיבר בכאב ובבכי מר אודות המצב בו נמצאים היהודים ברחבי העולם בשל המגפה.

"צריכים אנו להתפלל, להתחזק ולבקש", פתח הרבי ביום הושענא רבה, "שנוכל להמשיך להתפלל בבתי המדרשות. היינו במצב נורא בפסח ובחג השבועות, שלא יכולנו לשהות בהם".

האדמו"ר המשיך וזעק: "בחודש אלול אפילו שהדבר התאפשר באופן חלקי ברוך השם, כעת שוב אנו רואים שרוצים לסגור את בתי המדרש". כזכור, בחסידות נענו להוראת הרשויות בניו יורק, והודיעו לפני סוכות כי יבטלו את הטישים ושאר אירועי החג.

טיש 'נעילת החג' בסאטמר. ארכיון (באדיבות המצלם)

"יהודים נעולים בבתיהם ללא יכולת להתפלל, ועל זה אנו צריכים לזעוק, להתפלל ולעורר רחמי שמיים, על מנת שנוכל להמשיך את חיינו בקדושה ובטהרה, ובחינוך הילדים הטהורים", הוסיף הרבי.

וקריאתו של הרבי: "כולנו צריכים להמשיך ולהראות לקב"ה שלמרות הכול אנו ממשיכים לבטוח בו וללכת בדרכיו, כפי שכתוב 'מים רבים לא יכלו לכבות את האהבה' - פירוש: שלמרות המים הרבים והאסונות הקשים, אי אפשר לנתק אותנו מהאמונה בהשם יתברך".

"נבקש כולנו ונתפלל, שנוכל להמשיך את חיינו ולשלוח את ילדינו לתלמודי התורה והישיבות, כפי שאומר דוד המלך 'אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש'", סיים האדמו"ר מסאטמר בהתרגשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר